Tuesday, 20 October 2015
✿ ေထရ၀ါဒႏွင့္ ကန္ေတာ့ပြဲ ✿
═════════════════
ကန္ေတာ့ပြဲကန္ေတာ့သည္ဟူေသာ အသုံးအႏူန္းသည္လူတုိင္းပါးစပ္ဖ်ားတြင္အျမဲေျပာေနၾကသည္။ဘုရားကန္ေတာ့မလုိ႔၊ ဘုန္းႀကီးကန္ေတာ ့မလုိ႔၊ မိဘဆရာသမားကန္ေတာ့မလုိ႔၊ နတ္ကန္ေတာ့မလုိ႔၊ စသည္ျဖင့္ အမ်ဳိးအစားမ်ားစ ြာရွိသည္။
ကန္ေတာ့ပြဲမ်ားစြာထဲတြင္ ဗုဒၶဘာသာ၀င္မ်ား ၏ ဘုရားစင္ဘုရားခန္းေရွး၌ ဘုရားပြဲ တရားပြဲ သံဃာပြဲ သာသနာပြဲစသည္ျဖင့္ကန္ေတာ့ပြဲေတြထု ိးေလ့ရွိသည္။
အဘယ္ေၾကာင့္ကန္ေ တာ့ပြဲထုိးပါသနည္းဟုေမးလွ်င္မ်ားေသာအားျဖင့္ ေျဖၾကသည္မွာ စီပြားလာဘ္ ဘာဘတက္ဖုိ႔၊ ရာထူးတုိးဖုိ႔စသ ည္ျဖင့္ေျပာတတ္ၾကသည္။
★ သည္လုိကန္ေတာ့ပြ ဲထုိးျခင္းသည္ ေထရ၀ါဒဗုဒၶဘာသာႏ ွင့္အပ္စပ္ပါသလားစသည္ျဖင့္ေမးျမ န္းၾကသည္။မအပ္စပ္ပါဟုေျဖလ ုိပါသည္။ ★
သည္ေနရာ၌ ကန္ေတာ့ပြဲဟူေသာ စကားကုိစိတ္ျဖာၾကည့္လွ်င္ ကန္ေတာ့+ပြဲ ဟူေသာစကား ၂လုံးရွိ သည္။ကန္ေတာ့စကားသည္ အျပစ္ရွိကေျပေပ် ာက္ေစရန္၊ အျပစ္မရွိကလည္းကုသိုလ္ရေစရန္ျပဴလုပ္ ၾကသည့္အေလ့အထတခု ျဖစ္သည္။
ဘုရားလက္ထက္ကေသာေရယ်သူေဌးသား သည္ျမစ္ဆိပ္မွအေပါင္းအသင္းမ်ာ းႏွင့္ ေရခ်ဳီးျပီး၌ျပန ္လာစဥ္ ၾကည္ညဳိဖြယ္ရာရုပ္အဆင္းအဂၤါအလြန ္သပၸါယ္ေသာရဟႏၱာအရွင္မဟာကစ ၥည္းမေထရ္ကုိျမင ္သျဖင့္သည္ရဟန္းသည္ အလြန္ေခ်ာေမာလွပ ေပသည္ငါ့မိန္းမသာျဖစ္ လွ်င္ သိတ္ေကာင္းမွာပဲဟု စိတ္ထဲကျပစ္မွားမိသည္။
သည္မေနာကံအျပစ္ေ ၾကာင့္ မိန္းမဘ၀ကိုေျပာင္းသြားသည္။ ေသာေရယ်သည္ရွက္လြန္းေသာေၾကာင့္အ ျခားအရပ္သုိ႔ထြက္ေျပးျပီးထုိအရပ္မွာပင္မိ န္းမဘ၀ျဖင့္အိမ္ ေထာင္က်ကာသားသမီးသုံးေယာက ္ရရွိခဲ႔သည္။
တေန႔သ၌ေသေရယ်ေနထုိင္ေသ ာအရပ္သုိ႔အရွင္မဟာကစၥည္းမ ေထရ္ၾကြလာရာ ေသာေရယ်အမ်ဳိးသမီးသည္ ကန္ေတာ့ေတာင္းပန္ရာ ေယာက်္ားဘ၀ျပန္ရခဲ႔သည္။ရြာတရြာထဲတြင္ ရဟႏၱာမေထရ္ႀကီးႏွင့္ ရဟန္းငယ္တုိ႔ဆြမ္းခံၾ ကြရာ ယာဂုပူပူရေသာအခါ ရဟႏၱာမေထရ္ႀကီးမ ွာ ေလနာေရာဂါထေသာေၾကာင့္ သစ္တုံးေပၚအျမန္ ထုိင္လွ်က္ဘုန္းေပးေတာ္မူသည္။ရဟန္းငယ္က သည္ရဟန္းအုိႀကီးစာပဲစာႏုိင္လြန္း သည္ဟုစိတ္ထဲကျပစ္မွားမိသည္။သည္တြင္ ရဟႏၱာမေထရ္ႀကီးကသိေတာ္မူေသာေၾကာင့္ ရဟန္း ငယ္အားသင္ ဘယ္အဆင့္ေရာက္ျပီနည္းေမး၏။ တပည့္ေတာ္ ေသာတပန္ပါဟု ေလ်ာက္ေသာ္သင္ ေရွးဆက္အားမထုတ္နဲ႔ေတာ့ဟုမိန္႔ေတာ္မူသည္။ ရဟန္းငယ္ကသူျပစ္မွားမိေသာအျပစ္သည္ မဂ္ဖုိလ္ ကုိတားေနျပီးဟုသိေသာေၾကာင့္ ရဟႏၱာမေထရ္ႀကီးအ ားကန္ေတာ့ေတာင္းပန္မွေျပေပ်ာက္ေလ သည္။
မိမိထက္အသက္သိကၡာဂုဏ္၀ါႀကီးျမတ္ေသာသူတုိ႔အား ကန္ေတာ့လွ်င္အက်ဳိး၄မ်ဳိးရရွိသည္။အသ က္ရွည္ျခင္း၊ အဆင္းလွျခင္း၊ ခ်မ္းသာျခင္း၊ ခြန္အားႀကီးျခင္ းဟူေသာ ေကာင္းက်ဳိးေလးမ်ဳိးတုိ႔ျဖစ္သည္။
ပြဲ-ဟူသည္မွာေလာကီအစီအရင္သာျဖစ္ပါသည္။ ဘုရားပြဲ၊ တရားပြဲ၊ သံဃာပြဲ၊ ၀ိဇၹာဓိုရ္ပြဲ၊ မဟာလာဘံလာဘ္ဖြင့္ပြဲ၊ ဓနသိဒၶိပြဲ၊ စန္းလာဘ္ဖြင့္ပြ ဲ၊ မဟာေဇယ်ံပြဲ၊ အေနကဇာတင္ပြဲ၊ အနႏၱငါးပါးပြဲစသ ည္ျဖင့္မ်ားစြာရွိ၏။
ဤေနရာတြင္ ေလာကီပြဲမ်ားကို မဆိုလိုပါ။ဘုရားစင္ေရွ႕ေရာက္ လာေသာပြဲမ်ားကို သာစိစစ္ပါမည္။ယင္းကန္ေတာ့ပြဲမ်ားတြင္ အုန္းသီးတစ္လုံး၊ ငွက္ေပ်ာသီးသုံးဖီး(သို႔)ငါးဖီး၊ ကြမ္းယာ၊ သေျပပန္း၊ ဆီးမီးတိုင္ႏွင့ ္အျခားလွဴဖြယ္မ်ား ပါ၀င္သည္။
ပြဲထိုးပုံနည္းစနစ္မွာအုန္းသီးၾကြက္ၿမ ီးကို ဘုရားဘက္သို႔ လွည့္ထားရမည္။ကြမ္းယာကို လက္၀ဲဘက္ကအရင္ေခ ါက္၊ ၿပီးမွလက္ယာဘက္က ေခါက္ရသည္။အေခါက္ကို အုန္းသီးဘက္လွည့ ္၌ ညွပ္ရသည္။ငွက္ေပ်ာငါးဖီးထ ိုးလွ်င္ ေအာက္ဆုံးတြင္ ႏွစ္ဖီးကို အညွာခ်င္းဆိုင္ထ ားၿပီး ယင္းအေပၚမွ အုန္းသီးကို ထားရမည္။က်န္သုံးဖီးမွာအုန္းသီးကို ရံထားရသည္။အုန္းၾကြက္ၿမီးကိုဘုရားရွင္ဘက္ လွည့္ထားရမည္။ယင္းသုိ႔ထိုးမွသိဒၶိေျမာက္သည္ဟ ဆိုသည္။
ေလာကီအစီအရင္ ေလာကီ ယုံၾကည္မႈကို မေ၀ဖန္လိုပါ။သာသနာအတြက္ အပ္စပ္ထိုက္တန္မႈရွိမရွိကိုသာေ၀ဖန္လိုပါသည္။ ယင္းတို႔လွဴေသာပစၥည္းမ်ားတြင္အုန္းသီးငွက္ေပ်ာသ ီးမ်ားသည္ ယာ၀ကာလိကေဘာဇဥ္အမ်ဳိးအစားျဖစ္၍ နံနက္ပိုင္းတြင္သာ ကပ္လွဴေကာင္းသည္။ အလွဴခံသူကလည္းနံနက္ပိုင္းတြင္ သာ အလွဴခံၿပီး နံနက္ပိုင္းတြင္သာ သုံးေဆာင္ေကာင္းသည္။ ဆြမ္းေတာ္ကပ္သလိုမြန္းတည့္လွ်င္စြန္႔ပစ္သင့္ပါသ ည္။
သို႔မွသာသကၠစၥဒါန=ရုိရုိ ေသေသ လွဴရာေရာက္သည္။ ယခုမူ တစ္ခါပြဲထိုးထား လွ်င္ ခုနစ္ရက္ခုနစ္လီ ၾကာတတ္သည္။ ငွက္ေပ်ာသီးဆိုသ ည္မွာ အမွည့္ကို စားရေသာ အသီးျဖစ္သည္။ ပြဲထိုးသူမ်ားသည္စားမရေသးသည့္ ငွက္ေပ်ာသီးစိမ္ းမ်ားကိုသာ ရတနာသုံးပါးအတြက္လွဴဒါန္းၿပီး မွည့္၀င္းကာ စားလို႔ရႏိုင္သည ့္အခ်ိန္တြင္ ျပန္ယူသြားၾကသည္။ ဘုရားေရွ႕တြင္ငွ က္ေပ်ာသီးအုပ္သလိုျဖစ္ေနသည္။ မအပ္စပ္မျဖစ္သင့ ္ပါ။အုန္းသီးသည္ အပင္ျပန္ေပါက္ႏိ ုင္ေသာ ဗီဇဂါမ္ပစၥည္းျဖ စ္သည္။ အလုံးလိုက္ မကပ္ေကာင္းသလို၊ အလုံးလိုက္တိုက္ရုိက္အလွဴ မခံေကာင္းပါ။ ခြဲစိတ္ၿပီးမွကပ ္ျခင္း၊ အပင္ျပန္ မေပါက္ႏိုင္ေအာင ္ဖ်က္ဆီးၿပီးမွကပ္ျခင္းတို႔သည္ သာအပ္စပ္ပါသည္။ ကြမ္းယာကိုမူဘုရားရွင္သုံးေဆ ာင္သည္ဟု ပိဋကတ္၌လည္းမေတြ႕ဖူး၊ ပညာရွိစကားလည္း မၾကားဖူးပါ။ ထိုသို႔ေသာ မအပ္စပ္သည့္ လွဴဖြယ္၀တၳဳမ်ားကို ဘုရားရွင္တို႔ အလွဴမခံပါ။
တစ္ခါကသုဘဒၵရဟန္းႀကီးတို႔သားအဖသည္ ဘုရားရွင္အား ဆြမ္းလွဴဒါန္းလိ ုသျဖင့္ရဟန္းဘ၀ျဖင့္ ဆတၱာသည္လုပ္၍ ေငြရွာ၏။ ရလာေသာ ေငြျဖင့္ ဘုရားအမွဴးရွိေသ ာ သံဃာေတာ္မ်ားအားဆြမ္းကပ္၏။ မအပ္စပ္ေသာနည္းျဖင့္ရွာေဖြလွဴဒါ န္း ျခင္းေၾကာင္း ဘုရားရွင္က အလွဴခံေတာ္မမူေပ ။ ယေန႔ေခတ္ကန္ေတာ့ပြဲမ်ားကိုလည္းမအပ္စပ္သျဖင့္ ဘုရားရွင္အလွဴခံမည္မဟုတ္္ေပ။
သိဒၶိဟူသည္မွာ ၿပီးေျမာက္ျခင္းဟု အဓိပၸာယ္ရ၏။ ဘုရားရွင္အလွဴမခံသျဖင့္လွဴဒါန္းျခင္းကိ စၥကား ၿပီးေျမာက္ႏိုင္မည္မဟုတ္ေပ။ ဒါနသိဒၶိမေျမာက္ ႏိုင္သျဖင့္ဒါနေၾကာင့္ရလာမည ့္အက်ဳိးလည္း ရႏိုင္မည္မထင္ပါ ။ ေလာကီနည္းျဖင့္ သိဒၶိေျမာက္ႏိုင ္မည္ဟု ယုံၾကည္လွ်င္ကား မေ၀ဖန္လိုပါ။ ဗုဒၶဘာသာႏွင့္ဤစနစ္ယုံၾကည္ခ်က ္ကိုအေျခခံေသာကန္ေတာ့ပြဲကား ဘယ္လိုမွ မအပ္စပ္ပါ။ ရဟန္းေတာ္မ်ားအတြက္အလွဳခံဘုဥ္းေ ပးသုံးေဆာင္ေကာင္းေသာအခ်ိန္ကာလမ်ား ယာ၀ကာလိက-ေဘာဇဥ္ ၅ပါး၊ ခဲဖြယ္ ၁၂ ပါး သစ္ႀကီး ၉ပါး။ ယာမကာလိက-အေဖ်ာ္-သစ္သီးေဖ်ာ္ရည္ သတၱာဟကာလိက-ေထာပတ္ တင္လဲပ်ား ဆီဦး ယာ၀ဇီ၀က-အသက္ရွိသမွ်ကာလပတ္လုံးသုံးစြဲႏုိင္ေသာ ေဆးစသည္။
http://shwenakathu.blogspot.inမွတဆင့္ ကူးယူေဖာ္ျပသည္။

ေခါင္းေဆာင္မ်ား ေအာင္ျမင္ရန္ နည္းလမ္း ၁၀ ခ်က္
or C - ဆယ္လံုး
--------------------
၁။ Construction = တည္ေဆာက္ျခင္း
၂။ Competence = အစြမ္းအစရိွျခင္း
၃။ Courage = သတၱိရိွျခင္း
၄။ Communication = ဆက္သြယ္မႈရိွျခင္း
၅။ Charm = ဆြဲေဆာင္မႈရိွျခင္း
၆။ Compassion = စာနာရိုင္းပင္းတတ္ျခင္း
၇။ Confidence = ယံုၾကည္မႈရိွျခင္း
၈။ Control = ထိန္းခ်ဳပ္ျခင္း
၉။ Commitment = ကတိတည္ျခင္း
၁၀။ Contentment = ေရာင့္ရဲမႈရိွျခင္း
or C - ဆယ္လံုး
--------------------
၁။ Construction = တည္ေဆာက္ျခင္း
၂။ Competence = အစြမ္းအစရိွျခင္း
၃။ Courage = သတၱိရိွျခင္း
၄။ Communication = ဆက္သြယ္မႈရိွျခင္း
၅။ Charm = ဆြဲေဆာင္မႈရိွျခင္း
၆။ Compassion = စာနာရိုင္းပင္းတတ္ျခင္း
၇။ Confidence = ယံုၾကည္မႈရိွျခင္း
၈။ Control = ထိန္းခ်ဳပ္ျခင္း
၉။ Commitment = ကတိတည္ျခင္း
၁၀။ Contentment = ေရာင့္ရဲမႈရိွျခင္း
ဒီကေန႔ကာလမွာေတာ့ အလုပ္ထဲမွာ ျဖစ္ျဖစ္၊ ေန႔စဥ္ဘ၀ မွာပဲျဖစ္ျဖစ္ ေအာင္ျမင္ခ်င္တယ္ဆိုရင္ ဒီပညတ္ခ်က္ ၁၀-ခ်က္နဲ႔ ျပည့္စံုေအာင္လုပ္ဖို႔ လိုပါတယ္။ ဒါဟာပံုေသနည္း တစ္ခုပါ။ ဘယ္လိုရည္မွန္းခ်က္ ပန္းတိုင္မ်ိဳးကို မဆိုဒီအခ်က္ေတြကို အသံုးခ်လို႔္ရပါတယ္။ လုပ္ငန္းတစ္ခုကို အစပ်ိဳးခ်င္တဲ့ရည္မွန္းခ်က္ မ်ိဳး အတူလက္တြဲမယ့္ အေဖာ္ တစ္ဦးရွာတဲ့ ရည္ရြယ္ခ်က္၊အသက္ႀကီး ေနၿပီျဖစ္တဲ့ မိဘ ေတြကို ျပဳစု ေစာင့္ေရွာက္ေရး လုပ္ငန္း ဒါမွမဟုတ္ ကေလးငယ္ ေတြကို ၾကည့္ရႈ႕ ေစာင့္ေရွာက္ ေရးက အစ အိုလံပစ္ အားကစားပြဲေတာ္မွာ ေရႊတံဆိပ္ ရရိွေရး ရည္မွန္းခ်က္ မ်ိဳးအထိ အသံုး တည့္ပါတယ္။
၁။ တည္ေဆာင္ျခင္း
စီမံခ်က္ တစ္ခု တည္ေဆာက္ဖို႔ လုိပါတယ္။ဘယ္ကို သြားမွာလဲ၊ ဘယ္လို ေရာက္ေအာင္ သြားမလဲ ဆိုတာ ကြက္ကြက္ ကြင္းကြင္းျမင္ေနရပါမယ္။ ဒီေတာ့ စီပြားေရး လုပ္ငန္း စီမံကိန္း တစ္ခု ဒါမွမဟုတ္ပုဂၢိဳလ္ေရး ရည္မွန္းခ်က္ေတြ ေရးဆြဲေရးဟာ ပထမ အဆင့္ပါ။
သင္သြားခ်င္တဲ့ေနရာကို ေရာက္ေအာင္ သေဘာထားေတြ ေရြးခ်ယ္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ သင္လိုခ်င္တာကို မရခဲ့ရင္ သေဘာထားကို ျပင္ရပါမယ္။ ဒါမွသာ သြားခ်င္တဲ့ ေနရာကိုေရာက္မွာပါ။
သင္သြားခ်င္တဲ့ေနရာကို ေရာက္ေအာင္ သေဘာထားေတြ ေရြးခ်ယ္ဖို႔ လိုအပ္ပါတယ္။ သင္လိုခ်င္တာကို မရခဲ့ရင္ သေဘာထားကို ျပင္ရပါမယ္။ ဒါမွသာ သြားခ်င္တဲ့ ေနရာကိုေရာက္မွာပါ။
၂။ အစြမ္းအစ ရိွျခင္း
ငါေတာ့ ပန္းခ်ီ ဆရာတစ္ေယာက္ ဒါမွမဟုတ္ တီး၀ိုင္း အဆိုေတာ္ တစ္ေယာက္အျဖစ္ ဘယ္ေတာ့မွ မေအာင္ျမင္ႏိုင္ဘူးလို႔ သံသယျဖစ္ခဲ့တယ္၊ ႏွစ္မ်ိဳးလံုးမွာ အစြမ္းအစမရိွဘူး။ ေလ့က်င့္ ေပးမႈက အေထာက္အကူ ရႏုိင္ေပမယ့္ ဒီလို အႏုပညာ လုပ္ငန္းမ်ိဳးမွာေတာ့ ပါရမီ ရိွဖို႔ လိုအပ္ ပါတယ္။ ဒါက ထင္ရွားပါတယ္။
ဒါေပမဲ့နယ္ပယ္ တစ္ခုမွာ ကၽြမ္းက်င္မႈ မရိွဘဲ အဲဒီ နယ္ပယ္မွာ ေအာင္ျမင္မႈ ရခ်င္တဲ့လူေတြလည္း ေတြ႕ခဲ့ဖူးပါတယ္။ အေျခခံ က်တဲ့ အစြမ္း အစ ေတြ မရိွခဲ့ ရင္ေတာ့အျပင္း အထန္ ႀကိဳးပမ္းဖို႔ လိုပါ လိမ့္မယ္။ အခက္အခဲ အနည္းဆံုး နည္းလမ္း ဟာေလွ်ာက္လွမ္းရ လြယ္ကူ တာေပါ့။
ဒါေပမဲ့နယ္ပယ္ တစ္ခုမွာ ကၽြမ္းက်င္မႈ မရိွဘဲ အဲဒီ နယ္ပယ္မွာ ေအာင္ျမင္မႈ ရခ်င္တဲ့လူေတြလည္း ေတြ႕ခဲ့ဖူးပါတယ္။ အေျခခံ က်တဲ့ အစြမ္း အစ ေတြ မရိွခဲ့ ရင္ေတာ့အျပင္း အထန္ ႀကိဳးပမ္းဖို႔ လိုပါ လိမ့္မယ္။ အခက္အခဲ အနည္းဆံုး နည္းလမ္း ဟာေလွ်ာက္လွမ္းရ လြယ္ကူ တာေပါ့။
စီးပြားေရး လုပ္ငန္း အသစ္ တစ္ခုအတြက္ စီမံခ်က္ တစ္ခု ေရးဆြဲ ရာမွာသင္ဘာ ေတာ္သလဲ ဆိုတာ ခ်ေရး ထားပါ။ ဘာကို လုပ္ရတာ ေပ်ာ္တယ္ ဆိုတာ ကိုလည္းခ်ေရး ထားပါ။ အဲဒီ လုပ္နည္း ေလးက ေစ်းကြက္ ထဲမွာ သင္ဖန္တီး ရယူႏိုင္တဲ့ေနရာ တစ္ေနရာကို သတ္သတ္ မွတ္မွတ္ လုပ္ေပး ႏိုင္ပါတယ္။ သင္က စားဖိုမွဴးတစ္ေယာက္ ျဖစ္ေနရင္ ၿပီးေတာ့ ျပင္သစ္ ဘာသာ စကား သင္ခ်င္ေနတယ္ ဆိုမွေတာ့ျပင္သစ္ ႏိုင္ငံသြားၿပီး ျပင္သစ္ အစား အစာ ေတြကို အထူးျပဳ ခ်က္ျပဳတ္ေပေတာ့ေပါ့။
အသက္ေမြး ၀မ္းေၾကာင္းမႈ အားလံုးမွာ အဟန္႔ အတား ေတြကေတာ့ ရိွစၿမဲပါ။အဲဒီ အခက္ အခဲက အစြမ္းအစ၊ ေလ့က်င့္မႈနဲ႔ အရည္အခ်င္း ပတ္၀န္းက်င္မွာပံုမွန္ အားျဖင့္ အခိုင္ အမာ အေျခစိုက္ၿပီး ရိွေန တတ္တယ္။ တကယ္လို႔ သင္ဟာအကၽြမ္းက်င္ဆံုး ေနရာမွာ အလုပ္ လုပ္ရတာ ၿငီးေငြ႔ လာၿပီဆိုရင္ အဲဒီအ၀န္းအ၀ိုင္း တြင္းမွာပဲ ပိုကၽြမ္းက်င္တဲ့ ပညာကို သံုးၿပီး ႀကိဳးစားၾကည့္ပါ။ ကုိယ့္ဘာသာ ကိုယ္ ျခစ္ျခဳတ္ၿပီး ျပန္တီထြင္ ေနတာမ်ိဳးကိုေရွာင္လိုက္ရင္ ပိုၿပီး ျမန္ျမန္ ေအာင္ျမင္ လာလိမ့္မယ္။
၃။ သတၲိရိွျခင္း
သတၱိက အႀကီး အက်ယ္ အေရးႀကီး ပါတယ္။ တစ္ခါတစ္ရံမွာ သင္ဟာ စြန္႔စားမႈ ျပဳဖို႔ လိုအပ္ ပါတယ္။ ဦးတည္ခ်က္ေျပာင္းသင့္ရင္ ေျပာင္းရမယ္။ ေဘာင္အျပင္ ဘက္ထြက္ၿပီး စဥ္းစားပါ။ အေၾကာင္းကိစၥေဟာင္း ကိုပဲ နည္းလမ္း သစ္နဲ႔ ႀကိဳးစား ၾကည့္ပါ။ ဒါေၾကာင့္ သင္ မသက္မသာ ျဖစ္ေကာင္း ျဖစ္ႏိုင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ သင္ ဦးတည္ ထားတဲ့ တူရူျပဳမႈကိုယံုၾကည္ရင္ သင္ ရွာေနတဲ့ ရလဒ္ ေတြကို ယံုၾကည္ရင္ သင့္အေနနဲ႔ မမိွတ္ မသုန္ႏွစ္ႏွစ္ ကာကာ ယံုလိုက္ဖို႔ သတၱိ လိုအပ္ ပါတယ္။
အေျခအေနေတြ ခက္ခက္ ခဲခဲျဖစ္လာ ခ်ိန္မ်ိဳးမွာ ကိုယ့္ကိုယ္ကိုယ္ယံုၾကည္မႈ ဟာ ျပင္းျပင္း ထန္ထန္ ရိွေနဖို႔နဲ႔ သတၱိရိွ ေနဖို႔ ဆိုတာမရိွမျဖစ္တဲ့ အရာေတြပါ။ရိုးသား ဖို႔ဆိုတာ သတၱိက အေရးႀကီးပါတယ္။ ကိုယ့္ဘာသာရယ္ေမာ ပစ္ႏိုင္ဖို႔လည္း သတၱိက အေရးႀကီး တာပါပဲ။ သင္မွားသြားတဲ့အခါမွာသတၱိရိွရိွ ၀န္ခံဖို႔ ကလည္း မရိွမျဖစ္ လိုအပ္ခ်က္ပါ။
၄။ ဆက္သြယ္မႈရိွျခင္း
ထိေရာက္တဲ့ ဆက္သြယ္မႈ မရိွရင္ စီးပြားေရးလုပ္ငန္း ျဖစ္ေစ၊ ပုဂၢလိက ဆက္ဆံေရး မွာျဖစ္ေစ အလုပ္ မျဖစ္တဲ့ အေထာက္အထားေတြ ရိွပါတယ္။ ေစ်းကြက္၊သင့္လုပ္ေဖာ္ ကိုင္ဖက္မ်ားနဲ႔ မိတ္ေဆြ ေတြကသင္ ဘာဆက္ လုပ္ေနတယ္ ဆိုတာ နားလည္ ေနဖို႔က အဓိက က်ပါတယ္။
က်န္းမာေရးနဲ႔ မညီညြတ္တဲ့ အေတြး ေတြကေနၿပီး က်န္းမာေရးနဲ႔ မညီညြတ္တဲ့ေတြးေတာမႈေတြ ထြက္ေပၚ လာပါတယ္။ ဒီအေတြး ေတြဟာ ဆက္သြယ္မႈ အားနည္းျခင္းနဲ႔နားလည္မႈ လြဲမွားျခင္း ေတြက ဖန္တီး ေပးလိုုက္တာ ဒါမွမဟုတ္ တြန္းအားေပးလုိက္ျခင္းပါ။ ဆက္သြယ္မႈဟာ မဟာဗ်ဴဟာ ေအာင္ျမင္ျခင္း အတြက္ လိုအပ္တဲ့ပစၥည္း ကိရိယာ တစ္ခု ျဖစ္ပါတယ္။
၅။ ဆြဲေဆာင္မႈရိွျခင္း
ႀကိဳက္သည္ျဖစ္ေစ၊ မႀကိဳက္သည္ျဖစ္ေစဆြဲေဆာင္မႈ ရိွျခင္းက ေအာင္ျမင္ျခင္းရဲ႕ အေရးပါတဲ့ အေၾကာင္း တစ္ရပ္ပါ။ဆြဲေဆာင္မႈ ဆိုတာ ေငြကုန္ ေၾကးက်ခံၿပီး ျပဳျပင္ မြမ္းမံ ထားတဲ့ အေပၚယံအရည္ အခ်င္းေတြ မဟုတ္ပါဘူး။ အၿပံဳးပန္း တစ္ပြင့္ပါ။ ရယ္စရာ ေမာစရာတခ်ိဳ႕တေလနဲ႔ သူတစ္ပါးအေပၚ စစ္မွန္တဲ့ စိတ္၀င္စားမႈ ေတြရိွရင္ သင္ဟာဆြဲေဆာင္မႈ ရိွေနတယ္လို႔ ေျပာႏိုင္ပါၿပီ။ တျခား ေအာင္ျမင္ျခင္း အမူ အရာေတြအားလံုး လိုပဲ ဆြဲေဆာင္မႈက အေျခ အေနနဲ႔ ကိုက္ညီမႈ ရိွရမယ္။ သင့္ဆြဲေဆာင္မႈကို ရိုးသားမႈက ေက်ာေထာက္ ေနာက္ခံ ျပဳထားရမယ္။ ၿပီးေတာ့ ဒါဟာသင့္ ဥပဓိရုပ္ တစ္ခုလံုး ရဲ႕ အစိတ္ အပိုင္းတစ္ခု ျဖစ္သင့္တယ္။ ဆိုးရြားတဲ့ေရာင္း၀ယ္မႈ ဒါမွ မဟုတ္ တစ္ေယာက္ ေယာက္ရဲ႕ ေနာက္ေက်ာ ကို ဓားန႔ဲထုိးတာမ်ိဳး မလုပ္ခင္မွာ ဆြဲေဆာင္မႈ ရိွေအာင္ လံုးပမ္း တာမ်ိဳးဆိုရင္ ေတာ့သင္ဟာ ေရရွည္မွာ ေအာင္ျမင္ျခင္းကို ရရိွႏိုင္မွာ မဟုတ္ပါဘူး။
၆။ စာနာရိုင္းပင္းတတ္ျခင္း
လူသား တိုင္းလိုလို ဟာ အတူတူခ်ည္းပါပဲ။ ဘယ္လို ေနရာေတြမွာ တူသလဲ ဆိုရင္ အမွားေတြ လုပ္ၾကတယ္၊ခြင့္လႊတ္ျခင္းနဲ႔ စာနာ ရိုင္းပင္းျခင္း ကို လုိခ်င္ၾကတယ္၊ တစ္ခါ တစ္ေလမွာေဒါသ လိုမ်ိဳး မေကာင္းတဲ့ စိတ္ခံစားမႈ ေတြဟာ သင္တို႔ကို ၀ါးၿမိဳေလာင္ၿမိဳက္ ေစပါတယ္။ ၿပီးေတာ့ အျပစ္တင္ လႊဲခ် တတ္တဲ့ လွည့္ကြက္ ေရာဂါလကၡဏာ ၀င္လာ ေတာ့တာပါပဲ။ အေတြး ေတြထဲမွာ လူတိုင္းက `ကၽြန္ေတာ့္ကိုေဒါသျဖစ္ေအာင္၊ မေက် မခ်မ္းျဖစ္ေအာင္ လုပ္ေနတာ။ ဒါ ကၽြန္ေတာ့္အတြင္းသႏၲာန္က ထြက္ေပၚ လာတာ မဟုတ္ဘူးလို႔ စၿပီး ေတြးလာ ပါတယ္။ အဲဒီလို ရန္သူကိုတရစပ္ တံု႔ျပန္ဖို႔ ရင္ဆိုင္ လာရတဲ့ အေျခ အေနမ်ိဳးမွာ ပင္ကို အသိစိတ္ကျပန္ခ်ဖို႔ (ဒါမွမဟုတ္) ခုခံတဲ့ အေနနဲ႔ တံု႔ျပန္ဖို႔ ကၽြႏု္ပ္တို႔ကိုေျပာပါတယ္။ တကယ္ေတာ့ စာနာ ရိုင္းပင္း တတ္ျခင္းဟာ အားေကာင္းတဲ့ လက္နက္တစ္ခုပါ။ လမ္းဆိုး တစ္ခုထဲ ေရာက္ေနသူ တစ္ဦး ဦးအတြက္ စာနာ ရိုင္းပင္းတဲ့စိတ္ခံစား လာရတာနဲ႔ သင့္အတြက္ေရာ သူတို႔ အတြက္ပါ အေထာက္ အပ႔ံ ျဖစ္သြားတာပါပဲ။ ဒီစကားရပ္ရဲ႕ `စာနာ´ တယ္ဆုိတဲ့ သေဘာက အကုန္ အေရးႀကီးတဲ့ သေဘာပါ။သင္လုပ္ေနတဲ့ အလုပ္ကို သင္ကိုယ္တိုင္ မယံုၾကည္ရင္ ေတာ့ တျခား လူေတြလုပ္ဖို႔ဆို တာက ပိုခက္ခဲတာေပါ့။
၇။ ယံုၾကည္မႈရိွျခင္း
ယံုၾကည္မႈ ရိွျခင္း ဟာ အရာ၀တၳဳ အမ်ားအျပား ကေနၿပီး လာတာပါ။ သင့္ကိုယ္သင္ သိထား ရမယ္ဆိုတဲ့ အေၾကာင္းအရာကိုသိတာက စလာတာပါ။ တခ်ိဳ႕ လူေတြဟာ ယံုၾကည္ခ်က္ အမ်ား အျပားနဲ႔ အတူ ေမြးဖြားလာသလားလို႔ ေအာက္ေမ့ ရပါတယ္။ ဒါက အေျခခံ ခုိင္ခုိင္ မာမာ နဲ႔လာတာဆိုရင္ အျပဳသေဘာ ေဆာင္ပါတယ္။ ဒါေပမဲ့ ယံုၾကည္ခ်က္ လြန္ကဲ သြားျပန္ ရင္ေတာ့ မာနႀကီး၊စိတ္ႀကီး၀င္ (ဒါမွမဟုတ္) မိုက္မဲ တဲ့အသြင္ ကို ေဆာင္ႏုိင္ ပါတယ္။ယံုၾကည္ခ်က္ဟာ အခ်က္ အလက္ ေပၚမွာ အေျချပဳဖို႔ လိုအပ္ ပါတယ္။ ယံုၾကည္ခ်က္တိုးလာတာနဲ႔ ေဆာင္ရြက္ဖို႔ သင့္စြမ္းရည္ လည္း တုိးလာမွာပါ။ ေဆာင္ရြက္ဖို႔လိုအပ္တဲ့ သင့္စြမ္းရည္ တိုးလာေအာင္လုပ္ရင္ သင့္ယံုၾကည္ခ်က္ လည္း တိုးပြားလာလိမ့္မယ္။ သူတို႔က တုိက္ရိုက္ ဆက္စပ္ ေနတာပါ။
၈။ ထိန္းခ်ဳပ္ႏိုင္ျခင္း
မွန္ကန္ အားေကာင္းတဲ့ ေတြးေခၚမႈ ဟာသင့္အေတြး ေတြနဲ႔ သင့္စိတ္ခံစားမႈ ေတြကို ထိန္းခ်ဳပ္ ေပးေနတဲ့ အေၾကာင္းပါ။သတိရဖို႔က အေတြး တစ္ခု မရိွဘဲနဲ႔ သင့္မွာ စိတ္ခံစားခ်က္ တစ္ခုမရိွႏိုင္ပါဘူး ။ စိတ္ခံစားမႈကို အသိ အမွတ္ ျပဳၿပီး အေတြးကိုထိန္းခ်ဳပ္ရမွာ ။ စိတ္ခံစားမႈ ေျပာင္းဖို႔ အတြက္ အေတြးကို ေျပာင္းပစ္ရပါမယ္။
၉။ ကတိတည္ျခင္း
တစ္ခါ တစ္ရံ အလြယ္ဆံုး ကိစၥဟာ လက္ေျမွာက္အရံႈးေပး လိုက္တာပါ။ တစ္ခါ တစ္ရံ အဲဒါ မ်ိဳးလုပ္ဖို႔ လိုပါတယ္။ ဒါေပမဲ့သင့္ရည္မွန္းခ်က္ကို သင္ယံုၾကည္ရင္ ၿပီးေတာ့ ေအာင္ျမင္ေအာင္ အေကာင္ အထည္ေဖာ္ခ်င္ရင္ သင္ဒီကိစၥကို ကတိတည္ ရမယ္။ ဆိုလို တာက အရံႈး မေပးရဘူး၊ တစ္ခါတေလ သင္ လက္ေျမွာက္ အရံႈးေပးခ်င္စိတ္ ေပၚလာသည့္ တိုင္ေအာင္ အရံႈးမေပးမိေစဖို႔ပါပဲ။ သင္ဟာ ရည္မွန္းခ်က္ ေရာက္ေအာင္ သေဘာထားနဲ႔ အျပဳ အမူေတြေျပာင္းဖို႔ လိုအပ္ရင္ လုိပါလိမ့္မယ္။ ဒါေပမဲ့ ဆက္ၿပီး အေကာင္ အထည္ေဖာ္ေနရ ပါမယ္။
၁၀။ ေရာင့္ရဲမႈရိွျခင္း
ေရာင့္ရဲမႈ ရိွျခင္း ဆိုတာ လမ္းခရီးရဲ႕အတက္ အက် ေတြကို သာယာ ၾကည္ႏူးမႈ ရိွတဲ့ အေၾကာင္းပါ။ ဘာမွ် မရိွတဲ့ တဒဂၤအေျခအေန မွာေတာင္ ေရာင့္ရဲမႈ ရိွရပါမယ္။ သင္ဦးတည္ ထားတဲ့ ခပ္လွမ္းလွမ္းကိုသာ အာရံုစိုက္ ေနၿပီး လက္ရိွႀကံဳရတဲ့ အတက္ အက်ေတြကို ေမြ႕ေလ်ာ္မႈမရိွရင္ သင့္ဘ၀ တစ္ေလွ်ာက္မွာ အမ်ားႀကီး လြတ္က်ခဲ့မယ့္ အႏၲရာယ္ရိွ တယ္။ဦးတည္ခ်က္ တစ္ခုကို သြားေနဖို႔ လိုအပ္ တယ္ဆိုရင္ သြားေနတဲ့ ခရီးလမ္းတစ္ေလွ်ာက္မွာ သင္ေတြ႔ သမွ် ေတြကို ၾကည္ႏူး ေမြ႔ေလ်ာ္ဖို႔ ကလည္း အေရးႀကီးပါတယ္။ သူက ထပ္လာမွာ မဟုတ္ေတာ့ပါဘူး။ ေအာင္ျမင္ဖို႔ ဆိုရင္ သင့္မွာ ရိွတာေတြကို တန္ဖိုးထား တတ္ရမယ္။ ၿပီးေတာ့ သင့္မွာ မရိွတာေတြ အေၾကာင္းကိုေတြးၿပီး စိတ္မသက္ မသာ ျဖစ္မေန ရဘူး။
ဒီအခ်က္အလက္ေတြကို သတိထားၿပီး လုပ္ေဆာင္ႏိုင္ သည္ႏွင့္အမွ် ေအာင္ျမင္ျခင္းကို လက္၀ယ္ ပိုင္ပိုင္ ရႏုိင္မွာ အေသအခ်ာပါ။

မႏၲေလးနန္းတြင္းထဲက လူအေရာက္အေပါက္ နည္းေသးတဲ့ သမိုင္းဝင္ ကိုးေနရာ
ေအးမြန္ရာျပည့္
(ဓာတ္ပံု – ေအးမြန္ရာျပည့္ / ဧရာ၀တီ)
ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ေနာက္ဆံုးမင္းဆက္ေတြ ျဖစ္တဲ့ မင္းတုန္းမင္းနဲ႔ သီေပါမင္းတို႔ စိုးစံခဲ့တဲ့ ေနရာ။ သက္တမ္း အားျဖင့္ ႏွစ္ေပါင္း (၁၅၀) ေက်ာ္ ရွိခဲ့ၿပီး သမိုင္းဝင္ အေဆာက္အဦေတြနဲ႔ ေရွးေဟာင္းလက္ရာ အေမြအႏွစ္ေတြ ျပည့္ႏွက္ေနတဲ့ ေနရာ။ မႏၲေလးၿမိဳ႕ကို လာေရာက္လည္ပတ္ၾကသူ ျပည္တြင္းျပည္ပ ခရီးသြား အမ်ားစု မသြားမျဖစ္ သြားေရာက္ ေလ့လာတတ္ ၾကတဲ့ေနရာ။ အဲဒီလို သမိုင္းဝင္ၿပီး အမ်ားျပည္သူနဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့ ေနရာ တခုျဖစ္ေပမယ့္ စစ္တပ္ရဲ႕ အဝန္းအဝိုင္းထဲမွာ ရွိေနလို႔ အဝင္အထြက္ေတြ တင္းၾကပ္ထားၿပီး ၿမိဳ႕ေန လူထုကိုယ္တိုင္က ဝင္ေရာက္ လည္ပတ္ ေလ့လာဖို႔ တြန္႔ဆုတ္တတ္ ၾကတဲ့ေနရာ လည္း ျဖစ္ေနပါတယ္။
(ဓာတ္ပံု – ေအးမြန္ရာျပည့္ / ဧရာ၀တီ)
ျမန္မာႏိုင္ငံရဲ႕ ေနာက္ဆံုးမင္းဆက္ေတြ ျဖစ္တဲ့ မင္းတုန္းမင္းနဲ႔ သီေပါမင္းတို႔ စိုးစံခဲ့တဲ့ ေနရာ။ သက္တမ္း အားျဖင့္ ႏွစ္ေပါင္း (၁၅၀) ေက်ာ္ ရွိခဲ့ၿပီး သမိုင္းဝင္ အေဆာက္အဦေတြနဲ႔ ေရွးေဟာင္းလက္ရာ အေမြအႏွစ္ေတြ ျပည့္ႏွက္ေနတဲ့ ေနရာ။ မႏၲေလးၿမိဳ႕ကို လာေရာက္လည္ပတ္ၾကသူ ျပည္တြင္းျပည္ပ ခရီးသြား အမ်ားစု မသြားမျဖစ္ သြားေရာက္ ေလ့လာတတ္ ၾကတဲ့ေနရာ။ အဲဒီလို သမိုင္းဝင္ၿပီး အမ်ားျပည္သူနဲ႔ သက္ဆိုင္တဲ့ ေနရာ တခုျဖစ္ေပမယ့္ စစ္တပ္ရဲ႕ အဝန္းအဝိုင္းထဲမွာ ရွိေနလို႔ အဝင္အထြက္ေတြ တင္းၾကပ္ထားၿပီး ၿမိဳ႕ေန လူထုကိုယ္တိုင္က ဝင္ေရာက္ လည္ပတ္ ေလ့လာဖို႔ တြန္႔ဆုတ္တတ္ ၾကတဲ့ေနရာ လည္း ျဖစ္ေနပါတယ္။
ဟုတ္ပါတယ္၊ အဲဒါ မႏၲေလးနန္းတြင္း ပါ။ နန္းတြင္းထဲကို လာေရာက္လည္ပတ္သူ အမ်ားစုဟာ ျမနန္းစံေက်ာ္ ေရႊနန္းေတာ္ကိုသာ သြားေရာက္ လည္ပတ္ၾကတယ္၊ ဓာတ္ပံု႐ိုက္ၾကတယ္၊ နန္းေတာ္နားက သမိုင္းဝင္ ေနရာ တခ်ိဳ႕ကိုေတာ့ ဝင္ေရာက္ျခင္း မရွိဘဲ ကပ္ကပ္ၿပီး ေက်ာ္သြားတတ္ၾကတယ္၊ အေရာက္အေပါက္ နည္းၾကပါ တယ္။ စစ္တပ္အဝန္းအဝိုင္း ထဲမွာရွိလို႔ တခ်ိဳ႕ေနရာေတြကို ဝင္ခြင့္ ကန္႔သတ္ထားေပမယ့္ ေအာက္မွာ ေဖာ္ျပမယ့္ ေနရာ ၉ ေနရာ ကေတာ့ လူေတြအလြယ္တကူ ဝင္ေရာက္ ေလ့လာႏိုင္တဲ့ ေနရာေတြပါ။
ျမနန္းစံေက်ာ္ ေရႊနန္းေတာ္ အနီးတဝိုက္မွာပဲ ရွိေနၿပီး ဝင္ေရာက္ေလ့လာဖို႔ သင့္တဲ့ သမိုင္းဝင္ေနရာ ၉ ခုကို ေဖာ္ျပ ေပးလိုက္ပါတယ္။
(၁) စြယ္ေတာ္စင္
စြယ္ေတာ္စင္ဆိုတာ ဦးထိပ္လမ္း (နန္းတြင္း အေရွ႕ဘက္ ဝင္ေပါက္ကေန ဝင္ရင္ ျမနန္းစံေက်ာ္ ေရႊနန္းေတာ္ ဆီကို တိုက္႐ိုက္ ေရာက္ႏို္င္တဲ့လမ္း) ရဲ႕ ေတာင္ဘက္ျခမ္းမွာ ရွိပါတယ္။ မင္းတုန္းမင္း နန္းစတည္ ကတည္းက ရွိခဲ့တဲ့ သာသနိက အဆာက္အဦပါ။ လက္ရွိအခ်ိန္မွာေတာ့ ေဆးအျဖဴသုတ္ထားၿပီး ေရြႊေဆးေတြ ကြပ္ထားပါ တယ္။ အေပၚတက္ဖို႔ စတီးေလွကား တစင္းကိုေတြ႔ရတယ္။ ဓာတ္ေတာ္ေမြေတာ္ အေပါင္း ကိန္းေအာင္းၿပီး အုတ္နဲ႔ တည္ေဆာက္ထားလို႔ စြယ္ေတာ္ေက်ာင္း (စြယ္ေတာ္စင္) လို႔ေခၚတာ ျဖစ္တယ္ လို႔ ရတနာဘိုးမွတ္စုမွာ ေရးသားထားပါတယ္။
(၂) ပဟိုရ္စင္
စြယ္ေတာ္စင္ရဲ႕လမ္းတဖက္က ေျမာက္ဘက္ျခမ္းမွာ ရွိေနတာကေတာ့ ပဟိုရ္စင္ပါ။ အခ်ိန္နာရီ ေတာက္ ေလွ်ာက္ ၾကားဖို႔ တီးခတ္ရတဲ့ ပဟိုရ္စည္ႀကီးနဲ႔ ေခါင္းေလာင္းႀကီး ရွိခဲ့တဲ့ ပဟိုရ္စင္ပါ။ မင္းတုန္းမင္း ၿမိဳ႕တည္ ကတည္းက ရွိခဲ့တဲ့ ပဟိုရ္စည္ႀကီးဟာ အဂၤလိပ္လက္ထက္မွာ မီးေလာင္ပ်က္စီးသြားခဲ့လို႔ ေအာက္ေျခက အုတ္ျမစ္ႀကီးသာ က်န္ခဲ့ပါတယ္တဲ့။ လက္ရွိ အခ်ိန္မွာေတာ့ ျပဳျပင္ထားတဲ့ ပဟိုရ္စဥ္ကိုပဲ ေတြ႔ျမင္ရပါမယ္။ ဝါက်င့္က်င့္ စတုရန္းပံုေလးေထာင့္ အုတ္ထုႀကီး အေပၚမွာ တိုင္လံုးျဖဴႀကီး ေလးတိုင္၊ အေပၚမွာမွတခါ ျပာသာဒ္ေဆာင္ တင္ထားတဲ့ ပံုစံမ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္။ ပဟိုရ္စဥ္ရဲ႕ ေျမာက္ဘက္မွာ အေပၚကိုတက္ဖို႔ ေလွကား ေပါက္ ပါေပမယ့္ ေလွကားရင္းမွာ ေသာ့ခတ္ထားတဲ့ အတြက္ အေပၚ တက္လို႔ မရပါဘူး။
(၃) ေက်ာက္စာ႐ံုမ်ား
ပဟိုရ္စဥ္ရဲ႕ အေနာက္ဘက္ ကပ္ရပ္ေလးမွာပဲ ေက်ာက္စာ႐ံု (၁) နဲ႔ (၂) ဆိုၿပီး ရွိပါတယ္။ ျမန္မာျပည္ အရပ္ရပ္က ေတြ႔ရွိခဲ့တဲ့ ေက်ာက္စာေတြကို စုစည္းထားတာ ျဖစ္ၿပီး ေက်ာက္စာ႐ံု (၁) မွာ (၆၂၅) ခ်ပ္နဲ႔ ေက်ာက္စာ႐ံု (၂) မွာ (၁၆၁) ခ်ပ္ ရွိပါတယ္။ ပ်ဴေခတ္၊ ပုဂံေခတ္၊ ပင္းယေခတ္၊ အင္းဝေခတ္၊ ရတနာပံုေခတ္ တို႔က ေရးထိုး မွတ္တမ္း ထားၾကတဲ့ ေက်ာက္စာေတြ ျဖစ္တယ္လို႔ ေရွးေဟာင္းသုေတသန ဌာနက စာခ်ိတ္ထားတာကို ေတြ႔ရတယ္။ ေက်ာက္စာေတြကို ေလဝင္ေလထြက္ ေကာင္းေအာင္နဲ႔ အျပင္ကေန အလြယ္တကူ ၾကည့္လို႔ရ ေအာင္ ေဘးပတ္လည္ သံဇကာေတြနဲ႔ ခ်ည္ကာ ထားတယ္။ ေက်ာက္စာ႐ံု ႏွစ္ခု စလံုးကို ေသာ့ခတ္ထားေပမယ့္ အမွန္တကယ္ ေက်ာက္စာေတြကို ေလ့လာခ်င္ရင္ေတာ့ ေရွးေဟာင္း သုေတသနဌာနနဲ႔ ဆက္သြယ္ပါလို႔ ဆိုင္းဘုတ္ခ်ိတ္ဆြဲထားပါတယ္။
(၄) မင္းတုန္းမင္းႀကီး အုတ္ဂူ (အုတ္နန္းျပာသာဒ္)
ေက်ာက္စာ႐ံုေတြ ရွိတဲ့ ေနရာရဲ႕ ေျမာက္ဘက္ကို ေျခလွမ္း ၁၅၀ သာသာေလာက္ သြားလိုက္ရင္ မွန္စီေရႊခ် ထားတဲ့ မင္းတုန္းမင္း တရားႀကီးရဲ႕ အုတ္နန္းျပာသာဒ္ကို ေတြ႔ရမွာျဖစ္ပါတယ္ (မင္းမ်ိဳးမင္းႏြယ္ေတြရဲ႕ အုတ္ဂူ ကို အုတ္နန္း ျပာသာဒ္လို႔သာ ေခၚေလ့ရွိၾကပါတယ္)။ ေလးေထာင့္စပ္စပ္ စတုရန္းပံုေပၚမွာမွ ျပာသာဒ္ အဆင့္ ဆင့္နဲ႔ မွန္စီေရႊခ် ထားတယ္။ မင္းတုန္းမင္းႀကီးရဲ႕ အုတ္နန္းျပာသာဒ္ကို ေရာက္ရင္ တဆက္စပ္တည္း အေနနဲ႔ တျခား သမိုင္းဝင္ အုတ္ဂူေတြကိုပါ ေလ့လာခြင့္ရမွာပါ။
မင္းတုန္းမင္း အုတ္နန္းျပာသာဒ္ရဲ႕ ေတာင္ဘက္ကပ္လ်က္မွာပဲ သူ႔ရဲ႕ မယ္ေတာ္ႀကီး ပုဂံမင္းရဲ႕ အုတ္နန္း ျပာသာဒ္ ရွိပါတယ္။ ေျမာက္ဘက္ ကပ္လ်က္မွာေတာ့ မင္းတုန္းမင္းႀကီးရဲ႕ မိဖုရားႏွစ္ပါးျဖစ္တဲ့ ဆင္ျဖဴမရွင္ မိဖုရားနဲ႔ ေလာင္းရွည္ မိဖုရားတို႔ရဲ႕ အုတ္နန္းျပာသာဒ္ေတြ ရွိပါတယ္။
(၅) ဒဂၤါးစက္႐ံု
ရတနာပံု နန္းေတာ္ႀကီးတည္ၿပီး ေျခာက္ႏွစ္အၾကာမွာ တည္ခဲ့တဲ့ ေဒါင္းဒဂၤါး စက္႐ံုကိုေတာ့ မင္းတုန္းမင္း အုတ္ဂူရဲ႕ ေျမာက္ဘက္ မနီးမေဝးမွာပဲ တစပ္ဆက္တည္း ေတြ႔ရပါတယ္။ ေရႊ၊ ေငြ၊ ေၾကးနီဒဂၤါးေတြ အျပင္ သံ၊ ခဲ ဒဂၤါးေတြကိုပါ ထုတ္လုပ္ခဲ့တဲ့ ဒဂၤါးစက္႐ံုေပါ့။ စက္႐ံုထဲကို ဝင္တဲ့တံခါးကိုေတာ့ ဖြင့္ထားေပးေပမယ့္ အထဲမွာ လူဝင္လို႔ မရေအာင္ကို ၿခံဳႏြယ္ေတြ ပိတ္ေနလို႔ မဝင္ခဲ့ရပါဘူး။
အခုသြားၿပီး ေလ့လာေနတဲ့ ေနရာေတြဟာ တေနရာနဲ႔တေနရာ မေဝးလွဘဲ တဆက္တည္း ရွိတဲ့ ေနရာေတြပါ။ လမ္းအနည္းငယ္ ေလွ်ာက္႐ံုေလာက္နဲ႔ ေရာက္သြားႏိုင္တဲ့ ေနရာေတြ ျဖစ္ေပမယ့္ လမ္းကေတာ့ ဆူးပါတဲ့ ၿခံဳျမက္ေတြ ရွိေနလို႔ သတိထား သြားေနရတယ္။ လမ္းတေလွ်ာက္ကို ၿခံဳေတာ ျဖစ္မသြားေအာင္ ရွင္းေနၾကတဲ့ တပ္မေတာ္သား တခ်ိဳ႕ကိုလည္း ေတြ႔ခဲ့ ရပါတယ္။
(၆) ဥပုသ္ေဆာင္
ဒဂၤါးစက္႐ံုကေန အေနာက္ဘက္ တည့္တည့္ကို ဆက္ေလွ်ာက္မယ္ ဆိုရင္ေတာ့ အဆင့္သံုးဆင့္နဲ႔ ေၾကာင္လိမ္ ပံု႑ာန္ လုပ္ထားတဲ့ ေလွ်ာအႀကီးစားႀကီးကို ေတြ႔ရပါမယ္။ အဲဒီေလွ်ာႀကီး ရွိတဲ့ေနရာကေန လမ္းၾကားေလး အတိုင္း ဝင္သြားရင္ ေျခလွမ္း တရာေလာက္ ဆိုရင္ မင္းတုန္းမင္းတရား လက္ထက္ကတည္းက ရွိခဲ့တဲ့ ဥပုသ္ေဆာင္ကို ေရာက္ပါၿပီ။ ဥပုသ္ေဆာက္တည္တဲ့ ေက်ာင္းေဆာင္ျဖစ္လို႔ ဥပုသ္ေဆာင္လို႔ အမည္တြင္တာ ျဖစ္ပါတယ္။ အဝါရင့္ေရာင္ရွိတဲ့ သာသနိက အေဆာက္အဦ ပံုစံမ်ိဳးပါ။ အေဆာက္အဦရွိတဲ့ အဝန္းဝိုင္းကို ေသာ့ခတ္ထားလို႔ အေဆာင္အတြင္းထဲ အထိေတာ့ ဝင္ေရာက္ ေလ့လာလို႔ မရႏိုင္ပါဘူး။ အျပင္ကေနသာ ေလ့လာႏိုင္ပါမယ္။
မင္းတုန္းမင္းႀကီးဟာ ရတနာပံုၿမိဳ႕ စတည္ကတည္းက မန္က်ည္းကိုးတင္းကို စိုက္ေစခဲ့တာေၾကာင့္ နန္းတြင္းထဲမွာ မန္က်ည္းပင္ ႀကီးေတြကို ေနရာစိပ္စိပ္ ေတြ႔ခဲ့ရပါတယ္။ တေနရာကေန တေနရာကို လမ္းေလွ်ာက္သြားရင္ မန္က်ည္းပင္ ႀကီးေတြ ရွိတာကို ပိုသတိျပဳမိၾကမွာပါ။
(၇) နန္းမေတာ္ မိဖုရားႀကီးအုတ္ဂူ
ဥပုသ္ေဆာင္ သြားတဲ့လမ္းထိပ္က ေလွ်ာႀကီးရဲ႕ အေနာက္ဘက္က်က် နားမွာပဲ မင္းတုန္းမင္းရဲ႕ နန္းမေတာ္ မိဖုရားႀကီးရဲ႕ အုတ္နန္း ျပာသာဒ္ကို ေတြ႔ရပါတယ္။ သြားတဲ့လမ္း တေလွ်ာက္မွာ ျမက္ပင္ေတြထူေနလို႔ လမ္းေတာင္ ေကာင္းေကာင္း သြားလို႔မရပါဘူး။
(၈) ေျမာက္ဥယ်ာဥ္ေတာ္
တကယ္ေတာ့ မင္းတုန္းမင္း အုတ္ဂူတို႔၊ ေဒါင္းဒဂၤါစက္႐ံုတို႔၊ ဥပုသ္ေဆာင္နဲ႔ နန္းမေတာ္မိဖုရားႀကီး အုတ္ဂူတို႔ အားလံုးဟာ ေျမာက္ဥယ်ာဥ္ ပရဝုဏ္ထဲမွာ ရွိေနတယ္ လို႔ ဆိုရမွာပါ။ စၾကာေဒဝီမိဖုရား အုတ္ဂူကေန အေနာက္ဘက္ တည့္တည့္ကို ေလွ်ာက္သြားၿပီး လမ္းကူးလိုက္ရင္ ေျမာက္ဥယ်ာဥ္ေတာ္ ဆိုတဲ့ သစ္သား ဆိုင္းဘုတ္တိုင္ နီနီေလး ေျမမွာ စိုက္ထားတာကို ေတြ႔ရပါတယ္။ အရင္ကေတာ့ ေျမာက္ဥယ်ာဥ္ေတာ္ထဲမွာ မင္းသားမင္းသမီးေတြ ခုန္ေပါက္ ေျပးလႊား ေဆာ့ကစားတဲ့ ေနရာေပါ့။ ရတနာပံုေခတ္ လက္ရာ တိမ္တိုက္ သ႑ာန္ ပံုေဖာ္ထားတဲ့ ေက်ာက္ေဆာင္ေတြ ကိုလည္း ေတြ႔ရေပမယ့္ တခ်ိဳ႕ ေက်ာက္ေဆာင္ေတြ ကေတာ့ လံုးေခ်ာႀကီးေတြ ျဖစ္ေနပါၿပီ။ ေျမာက္ဥယ်ာဥ္ေတာ္ကို သြားလည္မယ္ ဆိုရင္ေတာ့ ေလယာဥ္ေဟာင္းေတြ၊ တင့္ကားေဟာင္း ေတြနဲ႔လည္း ဆံုေတြ႔ရပါမယ္။ တြဲၿပီးေတာ့လည္း ဓာတ္ပံု႐ိုက္ႏိုင္ပါဦးမယ္။
(၉) ေတာင္ဥယ်ာဥ္ေတာ္
ေတာင္ဥယ်ာဥ္ေတာ္ မွာေတာ့ ဗုတ္တလုတ္ကန္ ရွိပါတယ္။ မင္းေနျပည္ေတာ္ ေခတ္ကေတာ့ အပ်ိဳေတာ္ေတြ ေရခ်ိဳးခဲ့တဲ့ ကန္ေပါ့။ သီေပါမင္းဟာ ရာသီဥတု ပူျပင္းတဲ့ လေတြဆို ဒီေတာင္ဥယ်ာဥ္ေတာ္ထဲက ေႏြရာသီစံအိမ္ မွာပဲ စံျမန္းတယ္ လို႔ ဆိုၾကတယ္။ ပါေတာ္မူေတာ့လည္း ဒီေတာင္ဥယ်ာဥ္ ထဲကေနပဲ ပါေတာ္မူတယ္လို႔ ဆိုၾက တယ္။ အခုခ်ိန္မွာေတာ့ ဥယ်ာဥ္ထဲမွာ ဗုတ္တလုတ္ ေရကန္ႀကီးနဲ႔ မင္းညီမင္းသားေတြ ေဆာ့တဲ့ တိမ္စိုင္အသြင္ လုပ္ထားတဲ့ ေက်ာက္တံုး ေက်ာက္ခက္ ဥယ်ာဥ္ေတြပဲ ေတြ႔ရပါေတာ့တယ္။ ေျမာက္ဥယ်ာဥ္ ထဲမွာ လိုပဲ ေလယာဥ္ေဟာင္း တစီးကို အလွျပထားတယ္။
ေတာင္ဥယ်ာဥ္ေတာ္ ကေန အေနာက္ဘက္ကို ေတာလမ္းအတိုင္း ေလွ်ာက္လိုက္ရင္ေတာ့ ျမနန္းစံေက်ာ္ နန္းေတာ္ အတိုင္း ပံုစံငယ္ ျပဳလုပ္ထားရွိတဲ့ အေဆာင္ေလးကို ေလ့လာႏိုင္ပါတယ္။ စာေရးသူသြားတဲ့ ေန႔ကေတာ့ အဲဒီ ပံုစံငယ္ ျပခန္းဟာ ေသာ့ပိတ္ ထားတာေၾကာင့္ အထဲဝင္ မၾကည့္ခဲ့ရပါဘူး။
အခု ေဖာ္ျပခဲ့တဲ့ ေနရာေတြကေတာ့ ျမနန္းစံေက်ာ္ ေရႊနန္းေတာ္ အနီးတဝိုက္မွာ ရွိေနၿပီး လူအေရာက္အေပါက္ နည္းတဲ့ ေနရာေတြပဲ ျဖစ္ပါတယ္။
Ref: Irrawaddy Blog









Gruesome (Ghost hospital)
ေျခာက္လွန္႕ခဲ႕ပံုမ်ား
.
ဒီေဆးရံုႀကီးကေတာ့ Brandenburg ေဒသ Garmany မွာရိွပါတယ္ ဒီေဆးရံုႀကီးကို လူေတြမဆြန္႕ခြာခင္မွာ
၁။ လူနာမ်ားေသဆံုးမႈျမင့္တက္လာျခင္း
၂။ လူနာမ်ားမိမိကိုယ္ကိုသတ္ေသျခင္း
၃။ Unexplain reason တံခါးမ်ားအလိုလိုဖြင့္ပိတ္ျခင္း
၄။ လူနာမ်ားထူးဆန္းစြာေပ်ာက္ဆံုးျခင္း
၅။ Paranormal activity မ်ားေတြ႕ႀကံဳျခင္း
၆။ ထူးဆန္းေသာ အသံမ်ားႀကားရျခင္း
၇။ ညအခ်ိန္မ်ားတြင္ ညည္းျငဴငိုယိုေနသံမ်ား ႀကားျခင္း
၈။ Ghost hunter မ်ားလည္းအလာတူ ျဖစ္ရပ္မ်ားႀကံဳေတြ႕ခဲ႕ရပါတယ္။
.
ေနာက္ဆံုးမွာေတာ့ ေဆးရံုႀကီးကို Gate of hell လို႕ေတာင္တင္စားေခၚေဝၚခဲ႕ပါတယ္။ စစ္ေဆးရံုတစ္ျဖစ္လဲကူးစက္ေဆးရံုႀကီးကို 1994 ခုနွစ္မွာတရားဝင္ပိတ္ခဲ႕ရပါတယ္။
.
History
.
1898 မွာ Gruesome ေဆးရံုႀကီးကို TB ေရာဂါအပါအဝင္တျခားေရာဂါမ်ားကို ကုသရန္နဲ႕သုေသသနလုပ္ဖို႕ ခုတင္ ၆၀၀ ဆန္႕ ေဆးရံုႀကီးအေနနဲ႕ဖြင့္လွစ္ခဲ႕ျပီး 1905 ခုနွစ္နဲ႕ 1908 ခုနွစ္အတြင္းမွာဘဲလူနာဦးေရ Sudden rised ျဖစ္ခဲ႕ကာ နွစ္ဆ ျမင့္တက္လာခဲ႕ပါတယ္1914 ပထမကမၻာစစ္အတြင္းမွာ Garmany စစ္သားေတြနဲ႕ TB ေရာဂါေဝဒနာရွင္ေတြအတူတူ ကုသေပးခဲ႕ရဖူးပါတယ္။
1945 မွာေတာ့ Soviet union လက္ေအာက္ကိုေရာက္ရိွခဲ႕ျပီး
1990 ခုနွစ္မွာ ေဆးရံုႀကီးကို Garmany နဲ႕ Soviet ပူးတြဲး အုပ္ခ်ဳပ္ခဲ႕ပါတယ္။
1989 မွာလည္းေဆးရံုမွာ အႀကမ္းဖက္မႈေတြရိွခဲ႕တယ္။
.
1994 ခုနွစ္မွာေတာ့ေဆးရံုႀကီးကို လံုးဝ စြန္႕ခဲ႕ႀကျပီး Ghost hunter ေတြရဲ႕ Top ten place as well as visiter ေတြကို ဆြဲေဆာင္မူအျပည့္ျဖစ္တဲ႕ေနရာတစ္ခုျဖစ္လာခဲ႕တယ္။
.
By / သံဇဥ္မိုးဇာတ္
Subscribe to:
Posts (Atom)