-->
မဂၤလာပါဗ်။ Min Yar Zar(Kuantan Malaysia)မွ ႀကိဳဆိုပါတယ္ဗ်ာ။

Sunday, 3 January 2016

အေမရိကန္ သားသမီး သြန္သင္ဆုံးမ နည္းစနစ္


အေမရိကန္ သားသမီး သြန္သင္ဆုံးမ နည္းစနစ္
==========================
အေမရိကားမွာ ေက်ာင္းသြားတက္ခဲ့တဲ့သား ေက်ာင္းၿပီးေတာ့ ကၽြန္မအတြက္ စူစန္လို႔ေခၚတဲ့ အဂၤလိပ္ေခၽြး မတစ္ေယာက္ ရွာေပးခဲ့တယ္။ ဒီကေန႔မွာ ေျမးေလးေထာ္ဘီေတာင္ (၃)ႏွစ္ရွိခဲ့ပါၿပီ။ ဒီႏွစ္ေႏြ ရာသီမွာ သားက ကၽြန္မကို အေမရိကားအလည္လာဖို႔ ေခၚခဲ့တယ္။ အေမရိကားမွာေနခဲ့တဲ့ (၃)လ အတြင္း ေခၽြးမစူစန္ရဲ႕ သားသမီးကို ဆံုးမသြန္သင္နည္းေတြက ကၽြန္မကို အေတြးအျမင္ ပိုက်ယ္ေစ ခဲ့ပါတယ္။

(၁) မစားရင္ အ ဆာခံပါ
==============
မနက္တိုင္း ေထာ္ဘီအိပ္ရာထလာတာနဲ႔ စူစန္က မနက္စာကို စားပဲြေပၚတင္ေပးခဲ့ၿပီး သူ႔အလုပ္ကို သူဆက္ လုပ္ေနခဲ့တယ္။ ေထာ္ဘီဟာ ကိုယ္တိုင္ ကုလားထိုင္ေပၚတက္၊ ကိုယ္တုိင္ႏြားႏို႔ေသာက္၊ ကိုယ္တိုင္ေပါင္မုန္႔ေတြ စားေနခဲ့ တယ္။ စားၿပီးတဲ့ေနာက္ ကိုယ့္အခန္းထဲဝင္ၿပီး အဝတ္ဘီရိုထဲကေန အဝတ္အစား၊ ဖိနပ္ေတြကို ကိုယ္တိုင္ ဝတ္ဆင္ခဲ့တယ္။ (၃)ႏွစ္ပဲရွိတဲ့ ေထာ္ဘီေလးဟာ ေျခအိတ္ရဲ႕အေရွ႕အေနာက္၊ ဘယ္ဖိနပ္၊ ညာဖိနပ္ကို ခဲြတတ္ေသးသူ မဟုတ္ပါ ဘူး။

တစ္ခါက ေထာ္ဘီဟာ ေဘာင္းဘီကို ေရွ႕နဲ႔ေနာက္ ေျပာင္းျပန္ဝတ္ထားခဲ့တယ္။ ဒါကို ကၽြန္မ က လဲေပးဖို႔ျပင္ေတာ့ စူစန္က ကၽြန္မကိုတားတယ္။ တကယ္လို႔ ဝတ္ရတာ သက္ေတာင့္သက္သာ
မရွိဘူးဆိုရင္ သူ႔ဘာသာသူ ခၽြတ္ၿပီးျပန္လဲလိုက္မယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။ တကယ္လို႔ သူေနရ သက္ေတာင့္ သက္သာရွိတယ္ဆိုရင္ ဒီအတိုင္းထားလိုက္ပါလို႔ စူစန္ကေျပာပါတယ္။ အဲဒီေန႔က ေထာ္ဘီတစ္ေယာက္ ေဘာင္းဘီေရွ႕ေနာက္ ေျပာင္းျပန္ဝတ္ၿပီး ေျပးလႊားေဆာ့ကစားေနခဲ့တယ္။ ဒါကိုစူစန္က ဘာမွမျမင္ခဲ့သလို ဘာသိဘာသာ ေနခဲ့ပါတယ္။ တစ္ခါက ေထာ္ဘီတစ္ေယာက္ ေဘးအိမ္က ကေလးေတြနဲ႔ေဆာ့ကစားေနခဲ့တယ္။

တေအာင့္ၾကာေတာ့ ေမာေမာပန္းပန္းနဲ႔ အိမ္ကို အေျပးျပန္လာၿပီး "ေမေမ...ေမေမ.. လူစီကေျပာတယ္။ သားေဘာင္းဘီ ေရွ႕ေနာက္ေျပာင္းျပန္ျဖစ္ေနတယ္တဲ့။ တကယ္လားဟင္!" လူစီဆိုတာ ေဘးအိမ္က အသက္(၅)ႏွစ္အရြယ္ ေကာင္မေလးပါ။

သားအေမးကို စူစန္ကရယ္ၿပီး "ဟုတ္တာေပါ့သား... သားျပန္လဲမယ္မဟုတ္လား!" လုိ႔ေျပာေတာ့ ေထာ္ဘီေခါင္းညိတ္ျပတယ္။ ၿပီးေတာ့ ေဘာင္းဘီခၽြတ္ၿပီး ေသခ်ာၾကည့္တယ္။ ျပန္ဝတ္တယ္။  အဲဒီေနာက္ပိုင္း ေထာ္ဘီ ဘယ္ေတာ့ မွ ေဘာင္းဘီကိုေျပာင္းျပန္ မဝတ္ခဲ့မိေတာ့ဘူး။ ဒီအျဖစ္ကိုၾကည့္ၿပီး ေျမးမေလးကို ကၽြန္မသတိရလိုက္မိတယ္။ ေျမးမေလးဟာ အသက္(၅)ႏွစ္(၆)ႏွစ္ထိ ဇြန္းမကိုင္တတ္ခဲ့ေသးဘူး။ ဖိနပ္ႀကိဳး မခ်ည္တတ္ခဲ့ဘူး။
ဒီကေန႔မွာ အလယ္တန္းတက္ေနတဲ့ အထိ ေက်ာင္းေဆာင္ ကေန အိမ္ကိုျပန္လာတိုင္း ေလွ်ာ္စရာအဝတ္ေတြ သယ္ျပန္လာတတ္ေသးတယ္။

တစ္ေန႔ ေန႔လယ္မွာ ေထာ္ဘီတစ္ေယာက္ စိတ္ေကာက္ၿပီး ထမင္းမစားေတာ့ဘူး။ စူစူန္တစ္ခြန္းႏွစ္ခြန္းေျပာလိုက္တာကို စိတ္တိုၿပီး ထမင္းပန္းကန္ကို ေမွာက္ပစ္လိုက္တယ္။ ပန္းကန္ထဲကအစာေတြ ၾကမ္းျပင္ေပၚ ျပန္႔က်ဲသြားခဲ့တယ္။ စူစန္က ေထာ္ဘီကိုၾကည့္ၿပီး ေသခ်ာေျပာတယ္။
"ၾကည့္ရတာ သား တကယ္ထမင္းစားခ်င္ပံုမရဘူး။ မွတ္ထား... အခုခ်ိန္ကစၿပီး မနက္ျဖန္မနက္အထိ သားဘာမွ မစားရဘူး။ သိလား" ေထာ္ဘီေခါင္းညိတ္ၿပီး ခိုင္ခိုင္မာမာနဲ႔ ျပန္ေျဖတယ္။

"ဟုတ္ကဲ့..."
သားအမိႏွစ္ေယာက္ရဲ႕အျဖစ္ကို ၾကည့္ၿပီး ကၽြန္မစိတ္ထဲရယ္ေနမိတယ္။ ညေနေရာက္ေတာ့ ညေနစာအတြက္ စူစန္နဲ႔ကၽြန္မ တိုင္ပင္ေနခဲ့တယ္။ ညေနစာကို တရုတ္အစား အစာျပင္ ဆင္ဖို႔ စူစန္ကေျပာတယ္။ ေထာ္ဘီတရုတ္အစားအစာ သိပ္ႀကိဳက္မွန္း ကၽြန္မခ်က္ခ်င္း သတိ ရလိုက္တယ္။ ၾကည့္ရတာ ေန႔လယ္စာေသခ်ာမစားခဲ့တဲ့ ေထာ္ဘီကို ညေနမွာ စူစန္ပိုစားေစခ်င္ခဲ့ပံု ရတယ္။ အဲဒီေန႔ ညေနစာကို ေထာ္ဘီအႀကိဳက္ ကၽြန္မခ်က္ျပဳတ္ခဲ့တယ္။ အီတလီေခါက္ဆဲြနဲ႔ တရုတ္စတိုင္လ္ ခ်က္ခဲ့တယ္။ ဒါဟာ ေထာ္ဘီအႀကိဳက္ဆံုးပါ။

ကေလးဆိုေပမယ့္ ပန္းကန္ျပားတစ္ခ်ပ္အျပည့္ သူစားႏိုင္ ပါတယ္။
ညေနစာ စစားေတာ့ ေထာ္ဘီတစ္ေယာက္ အားရဝမ္းသာ ကုလားထိုင္ေပၚ တက္ထိုင္တယ္။ ဒါကို စူစန္က သူ႔ရဲ႕ပန္းကန္နဲ႔ ခက္ရင္းေတြကိုသိမ္းၿပီး "ဒီေန႔ သားထမင္းမစားဘူးလို႔ ေမေမတို႔ ေျပာထားၾက တယ္ မဟုတ္လား? သားလည္း ဝန္ခံဂတိျပဳထားတယ္ေလ" လို႔ေျပာတယ္။
ေလးေလးနက္နက္ေျပာေနတဲ့ ေမေမ့မ်က္ႏွာေၾကာင့္ ေထာ္ဘီ ဝါးခနဲထငိုတယ္။ ငိုေနရင္းက "ေမေမ... သားဆာလို႔ပါ.. သားဗိုက္ဆာလို႔ပါ" လို႔ေျပာတယ္။

"ဝန္ခံခဲ့တဲ့ ဂတိအတိုင္း လိုက္နာရမယ္ေလ" စူစန္ကလည္း နည္းနည္းမွ စိတ္မေပ်ာ့ခဲ့ဘူး။ ေျမးအျဖစ္ကိုၾကည့္ၿပီး ကၽြန္မစိတ္မေကာင္းျဖစ္မိတယ္။ ေထာ္ဘီအတြက္ အသနားခံဖို႔ျပင္ေတာ့ သားက မ်က္ရိပ္မ်က္ေျချပတယ္။ ကၽြန္မအေမရိကားေရာက္စက သားေျပာခဲ့တဲ့စကားကို ကၽြန္မ သတိရလိုက္ မိ တယ္။ အေမရိကားမွာ မိဘေတြ သားသမီးကို သြန္သင္ဆံုးမေနခ်ိန္မွာ တျခားသူေတြ လံုးဝ ဝင္မပါရ ဘူးလို႔ဆိုတယ္။ လူႀကီးပဲျဖစ္ျဖစ္ ဘာပဲျဖစ္ျဖစ္ ဝင္မပါရပါဘူးတဲ့။ အဲဒီလိုနဲ႔ ကၽြန္မလည္း အကူအညီမဲ့စြာ ခပ္ဆိတ္ဆိတ္ပဲ ေနခဲ့ေတာ့တယ္။ အဲဒီေန႔ ညစာစားၿပီးခ်ိန္ထိ သနားစရာ ေထာ္ဘီတစ္ေယာက္ ကစားစရာကားေလးထဲမွာ ထိုင္ၿပီး လူႀကီးေတြ အားရပါးရစားတာကို ပါးစပ္အဟသားနဲ႔ ၾကည့္ေနခဲ့တယ္။ ကၽြန္မကို တရုတ္အစားအစာ ခ်က္ခိုင္းခဲ့တဲ့ စူစန္ရဲ႕ ဦးတည္ခ်က္ကို ကၽြန္မနားလည္လိုက္ပါတယ္။

ေနာင္တစ္ခ်ိန္မွာ ေထာ္ဘီတစ္ေယာက္ စိတ္တိုၿပီး ထမင္းပန္းကန္လြင့္ပစ္ဖို႔ႀကံတိုင္း ေဖေဖေမေမ ဘြားဘြား တို႔စားတာကို ဗိုက္အေဟာင္းသားနဲ႔ ထိုင္ၾကည့္ခဲ့ရတဲ့အျဖစ္ကို သူသတိရမိလိမ့္မယ္လို႔ ကၽြန္မယံုၾကည္မိတယ္။ ဆာတဲ့အရသာဟာ ခံရခက္ေၾကာင္းနဲ႔ သူႀကိဳက္တဲ့အစားအစာေတြ မစားရတာဟာ ပိုခံရခက္ေၾကာင္း ေထာ္ဘီနားလည္သြားပါလိမ့္မယ္။

မအိပ္ခင္ ေထာ္ဘီကို ကၽြန္မနဲ႔စူစန္တို႔ ဂြတ္ႏႈိက္သြားႏႈတ္ဆက္ခဲ့ၾကတယ္။
အဲဒီမွာ ေထာ္ဘီက သတိေလးနဲ႔ "ေမေမ... သားအရမ္းဆာေနတယ္။ သား ေခါက္ဆဲြစားလို႔ ရႏိုင္မလား?" လို႔ ေမးတယ္။ စူစန္က ခပ္ၿပံဳးၿပံဳးေလးနဲ႔ ေခါင္းခါျပၿပီး
"မရဘူး သား..."
"ဒီလိုဆိုရင္ သားအိပ္ၿပီး ႏိုးလာတဲ့အခ်ိန္ စားလို႔ရလား?"
"ရတာေပါ့..." ႏူးႏူးညံ့ညံ့ျပန္ေျဖတဲ့ စူစန္ရဲ႕အေျဖေၾကာင့္ ေထာ္ဘီဝမ္းသာသြားခဲ့တယ္။ အစာအရပ္ခံလိုက္လို႔ ခံစားရတဲ့ေဝဒနာမ်ဳိး ေထာ္ဘီေနာက္ထပ္ ခံရဲေတာ့မယ္ မထင္ပါဘူး။

အဲဒီေနာက္ပိုင္း ပါးစပ္ေဘးမွာ အစာေတြကပ္ၿပီး ထမင္းကို ၿမိန္ရည္ယွက္ရည္စားေန တဲ့ ေထာ္ဘီ ကိုၾကည့္ရင္း ေျမးမေလးကို ကၽြန္မ သတိရမိတတ္တယ္။ ေျမးမေလး ေထာ္ဘီအရြယ္တုန္းက ထမင္းစားတိုင္း ေခ်ာ့ေမာ့ရတယ္။ လူႀကီးေတြက ထမင္းပန္းကန္ ကိုကိုင္ၿပီး သူ႔ေနာက္လိုက္ေျပးရတယ္။ ဒါေတာင္ သူက ေစ်းဆစ္ေသးတယ္။ ဒီထမင္းစားၿပီးရင္ ကစား စရာအရုပ္တစ္ရုပ္ ဝယ္ေပးရမယ္။ ေနာက္ထပ္ထမင္းစားရင္ ေနာက္ထပ္ အရုပ္တစ္ရုပ္ဝယ္ေပးရမယ္လို႔ ဆိုပါတယ္။

(၂) သူတစ္ပါးကို နာေအာင္လုပ္ၿပီးရင္ ျပန္ေလ်ာ္ရတယ္
===============================
တစ္ေန႔မွာ ေထာ္ဘီကိုေခၚၿပီး ကၽြန္မတို႔ ပန္းၿခံထဲေရာက္ခဲ့ၾကတယ္။ သိပ္မၾကာပါဘူး.. ေထာ္ဘီတစ္ေယာက္ တျခားေကာင္မေလးႏွစ္ေယာက္နဲ႔ သူငယ္ခ်င္းျဖစ္သြားၿပီး အတူေဆာ့ကစားေနၾကတယ္။ ပလတ္စတစ္နဲ႔လုပ္ထားတဲ့ အိုးေတြ၊ ခြက္ေတြ၊ ပန္းကန္ေတြ က ျမက္ ခင္းျပင္တစ္ခုလံုးမွာ ခင္းက်င္းထားတယ္။ ရုတ္တရက္ ေထာ္ဘီတစ္ေယာက္ အိုးတစ္လံုးယူၿပီး ေကာင္မေလးတစ္ေယာက္ ရဲ႕ေခါင္းကို ေခါက္ ထည့္လိုက္တယ္။ စစခ်င္းမွာ ထင္မွတ္မထားတဲ့အျဖစ္ေၾကာင့္ ေကာင္မေလးေၾကာင္သြားတယ္။ အဲဒီေနာက္ အသံကုန္ေအာ္ငိုေတာ့တယ္။ အငယ္တစ္ေယာက္ငိုေတာ့ အႀကီးတစ္ေယာက္ကလည္း လန္႔ၿပီးထငိုေတာ့တယ္။ ဒီေလာက္ထိ ႀကီးက်ယ္သြားမယ္မွန္း မထင္ခဲ့တဲ့ ေထာ္ဘီ ဟာ ေဘးမွာ ရပ္ၿပီး ေကာင္မေလးေတြငိုတာကို ေၾကာင္ၾကည့္ေနခဲ့တယ္။

အခင္းျဖစ္ရာကို စူစန္ေရာက္သြားခဲ့တယ္။ အက်ဳိးအေၾကာင္းကို ခန္႔မွန္းမိတဲ့စူစန္ဟာ စကားတစ္ ခြန္းမွမေျပာဘဲ အိုးယူၿပီး ေထာ္ဘီေခါင္းကို အားနဲ႔ေခါက္ထည့္လိုက္တယ္။ ေထာ္ဘီ ကာကြယ္ ခ်ိန္မရလိုက္ဘူး။ ျမက္ခင္းျပင္ေပၚ ဖင္ထိုင္လဲက်သြားၿပီး တဝါးဝါးနဲ႔ ေအာ္ငိုေတာ့တယ္။ ဒါကုိ စူစန္က "နာလား! ေနာက္တစ္ခါ ထပ္လုပ္ရဲေသးလား?" လို႔ ေမးတယ္။ ေထာ္ဘီ ငိုရင္း ေခါင္းခါျပ တယ္။ ေနာက္ တစ္ႀကိမ္ သူလုပ္ရဲေတာ့မွာ မဟုတ္မွန္း ကၽြန္မ ယံုၾကည္မိပါတယ္။ ေထာ္ဘီရဲ႕ဦးေလးက ေထာ္ဘီကို အျပာႏုေရာင္စက္ဘီးေလးတစ္စီး လက္ေဆာင္ေပးခဲ့တယ္။ အဲဒီစက္ဘီးကို ေထာ္ဘီအရမ္းႏွစ္သက္ခဲ့ၿပီး တျခားလူေတြ အထိမခံခဲ့ပါဘူး။ ေဘးအိမ္က သူငယ္ခ်င္းျဖစ္ တဲ့ လူစီဟာ စက္ဘီးေလးခဏစီးရဖို႔ ေထာ္ဘီကို အႀကိမ္ႀကိမ္ေတာင္းဆိုခဲ့တယ္။ ဒါကို ေထာ္ဘီ လက္မခံ ခဲ့ဘူး။

တစ္ခါမွာ သူငယ္ခ်င္းတခ်ဳိ႕နဲ႔ ေထာ္ဘီကစားေနခဲ့တယ္။ လူစီဟာ ေထာ္ဘီသတိမထားမိခ်ိန္မွာ စက္ဘီးေလးကို တိတ္တိတ္စီးထြက္သြားေတာ့တယ္။ ဒါကို ေထာ္ဘီေတြ႔ေတာ့ ေဒါသတႀကီးနဲ႔ စူစန္ဆီအေျပးလာၿပီး တိုင္ပါေတာ့တယ္။ ေကာ္ဖီေသာက္ရင္း ကေလးမိဘေတြနဲ႔ စကားေျပာေနခဲ့တဲ့စူစန္က ေထာ္ဘီကိုၿပံဳးျပၿပီး "သားတို႔ကိစၥ သားတို႔ရွင္းေနာ္။ ေမေမနဲ႔ မဆိုင္ဘူး" လို႔ ေျပာလိုက္တယ္။ ေထာ္ဘီတစ္ေယာက္ ေခါင္းငိုက္စိုက္နဲ႔ စူစန္ေဘးကေန ထြက္သြားခဲ့တယ္။
တေအာင့္အၾကာမွာ လူစီစက္ဘီးေလးစီးၿပီး ျပန္လာတယ္။ လူစီကိုေတြ႔တာနဲ႔ ေထာ္ဘီဟာ လူစီကိုေျပး တြန္းပစ္ၿပီး စက္ဘီးကိုျပန္လုလိုက္တယ္။

ေျမေပၚထိုင္ၿပီး လူစီေအာ္ငိုေတာ့တယ္။ ဒါကိုေတြ႔ေတာ့ စူစန္က လူစီကိုအေျပးေပြ႔ၿပီး ေခ်ာ့ေမာ့လိုက္တယ္။ သိပ္မၾကာပါဘူး... လူစီတစ္ေယာက္ တျခားကေလးေတြနဲ႔ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ ပါးပါး ကစားေနေတာ့တယ္။ ေထာ္ဘီဟာ စက္ဘီးစီးရင္းစီးရင္း ပ်င္းလာပံုရတယ္။ တျခားကေလးေတြ ေပ်ာ္ေပ်ာ္ပါးပါး ကစားေန တာေတြ႔ေတာ့ သူလည္း ပါခ်င္လာခဲ့တယ္။ ဒါေပမယ့္ ခုနားက လူစီကိုတြန္းထားတဲ့စိတ္က မေနသာ ခဲ့ျပန္ဘူး။ စူစန္ဆီလာၿပီး စူပုပ္ပုပ္ေလးနဲ႔ "ေမေမ...သားလည္း လူစီတို႔နဲ႔ ကစားခ်င္တယ္" လို႔ဆိုတယ္။

"ကစားခ်င္ရင္ သူတို႔ကို သြားရွာေလ..."
"ေမေမပါ လိုက္ခဲ့ေပးပါ..." ေထာ္ဘီက ေတာင္းေတာင္းပန္ပန္နဲ႔ဆိုတယ္။
"မရဘူး... ခုနားက လူစီကိုငိုေအာင္ သားလုပ္ခဲ့တယ္။ ခုေတာ့ သူတို႔နဲ႔ သားကစားခ်င္ျပန္တယ္။ ဒါကို သားကိုယ္တိုင္ သြားေျဖရွင္းမွရမယ္" ေထာ္ဘီတစ္ေယာက္ စက္ဘီးေလးစီးၿပီး လူစီတို႔အနား တေျဖးေျဖးခ်ည္းကပ္သြားတယ္။ လူစီနားေရာက္ခါးနီး စက္ဘီးကို ေနာက္ျပန္လွည့္ျပန္တယ္။ အဲဒီလို အႀကိမ္ႀကိမ္လုပ္တာ ဘယ္ေလာက္ၾကာ သြားမွန္း မသိပါဘူး... ေထာ္ဘီနဲ႔လူစီ ၿပံဳးၿပံဳးရယ္ရယ္နဲ႔ ေဆာ့ ကစားေနတာ ကို ေတြ႔ လိုက္ျပန္ပါတယ္။

(၃) သားသမီးေတြကို သြန္သင္ဆံုးမတာ မိဘေတြရဲ႕အလုပ္
================================
စူစန္ရဲ႕မိဘေတြက ကယ္ရီဖိုးနီးယားမွာ ေနပါတယ္။ ကၽြန္မေရာက္လာသံၾကားေတာ့ ႏွစ္ေယာက္သား ကားေမာင္းၿပီး ကၽြန္မဆီ အလည္လာၾကတယ္။ အိမ္ကို ဧည့္သည္ေတြလာေတာ့ ေထာ္ဘီတစ္ေယာက္ ျမဴးတူးခုန္ေပါက္ေနေတာ့တယ္။ ေထာ္ဘီဟာ သဲထည့္တဲ့ ပံုးငယ္ေလးထဲ ေရအျပည့္ထည့္ၿပီး တစ္အိမ္လံုး ေျပးလႊားေဆာ့ကစားေနခဲ့တယ္။ ၾကမ္းျပင္ေပၚ ေရမဖိတ္မိေစဖို႔ စူစန္အထပ္ထပ္ သတိေပးခဲ့ေပမယ့္ ေထာ္ဘီ ဂရုမစိုက္ခဲ့ဘူး။ ေနာက္ဆံုးေတာ့ ေရေတြဖိတ္ၿပီး ၾကမ္းျပင္စိုရဲြသြားရံုမက ေထာ္ဘီဟာ အမွားလုပ္လိုက္မိမွန္း မသိဘဲ ေဘာင္း ဘီေတြ ရဲြရဲြစိုတဲ့အထိ ေရေတြကိုေျခေထာက္နဲ႔ နင္းေဆာ့ကစားေနခဲ့တယ္။

 ၾကမ္းတိုက္အဝတ္ယူၿပီး ၾကမ္းတိုက္ဖို႔ ကၽြန္မအျမန္ျပင္ေတာ့ စူစန္က ၾကမ္းတိုက္တံကို ကၽြန္မလက္ထဲ ကလုၿပီး ေထာ္ဘီကို ကမ္းေပးလိုက္တယ္။
"ေထာ္ဘီ... ၾကမ္းကို ေျခာက္ေအာင္တိုက္လိုက္။ ၿပီးေတာ့ အဝတ္စိုေတြကို ခၽြတ္ၿပီး ကိုယ္တိုင္ေလွ်ာ္ လိုက္ပါ" စူစန္အေျပာကို ေထာ္ဘီမနာခံဘဲ ေအာ္လိုက္ ငိုလိုက္လုပ္ေနခဲ့တယ္။ စူစန္ဟာ စကားတစ္ခြန္းမွ မေျပာဘဲ ေထာ္ဘီကိုဆဲြၿပီး စတိုခန္းထဲထည့္ ေသာ့ခတ္ထားလိုက္ေတာ့တယ္။ အေၾကာက္အလန္႔ေအာ္ငိုေနတဲ့ ေထာ္ဘီအသံကိုၾကားေတာ့ ကၽြန္မစိတ္ေတြ နာက်င္ခဲ့မိတယ္။ စတိုခန္းထဲကေန သူ႔ကို ေခၚထုတ္ခ်င္ခဲ့မိတယ္။ ဒါကို စူစန္မိခင္က "ဒါ စူစန္ရဲ႕ကိစၥ" ဆိုၿပီး ကၽြန္မကို တားခဲ့တယ္။ တေအာင့္ေနေတာ့ ေထာ္ဘီ့ဆီက ငိုသံမၾကားရေတာ့ဘူး။ စတိုခန္းထဲကေန "ေမေမ... သားမွားၿပီ" လို႔ သူဆိုတယ္။

စတိုခန္းအျပင္ဘက္ကရပ္ၿပီး စူစန္က "ဒီလိုဆိုရင္ ဘာလုပ္ရမလဲဆိုတာ သားသိတယ္ေနာ္" လို႔ေမးတယ္။
"သိပါတယ္"လို႔ ေထာ္ဘီဆီက ေျဖသံၾကားမွ တံခါးကို စူစန္ဖြင့္လိုက္တယ္။ စတိုခန္းထဲကေန ထြက္လာတဲ့ ေထာ္ဘီ့မ်က္ႏွာေပၚမွာ မ်က္ရည္စီးေၾကာင္းႏွစ္ခုကို ေတြ႔လိုက္တယ္။ သူ႔ထက္ႏွစ္ဆျမင့္တဲ့ ၾကမ္းတိုက္တံကို မႏိုင္မနင္းကိုင္ရင္ ေထာ္ဘီၾကမ္းတိုက္ေနခဲ့တယ္။ အဲဒီေနာက္ ေဘာင္းဘီခၽြတ္ၿပီး ေရခ်ဳိးခန္းထဲဝင္ၿပီး ေလွ်ာ္ဖြတ္ေနခဲ့ပါတယ္။ တအံ့တၾသျဖစ္ေနတဲ့ ကၽြန္မကိုၾကည့္ၿပီး စူစန္မိဘေတြက ရယ္ပါတယ္။ ဒီလိုအျဖစ္က ကၽြန္မရင္ထဲ နက္နက္နဲနဲ ဝင္ေရာက္ခဲ့ပါတယ္။ ကၽြန္မတို႔ အေရွ႕တိုင္းက မိသားစုအမ်ားဟာ သားသမီးေတြကို သြန္သင္ဆံုးမခ်ိန္မွာ "ကမာၻစစ္ျဖစ္ေအာင္" ဖန္တီးေနခဲ့သလိုပါပဲ။ ကေလးကို ဆိုဆံုးမခ်ိန္မွာ အေမဘက္ က အဘိုးအဘြားက တားလိုက္၊ အေဖဘက္က အဘိုးအဘြားက ကာကြယ္ေပးလိုက္၊ လင္မယားခ်င္း ရန္ျဖစ္လိုက္နဲ႔ ဆူညံ့ဗြက္ေလာရိုက္ေနတတ္ပါတယ္။

အဲဒီေနာက္ စူစန္မိဘေတြနဲ႔ စကားေျပာဆိုၾကရင္း ကေလးေတြကို ဆိုဆံုးမတဲ့အေၾကာင္းေတြ ေျပာျဖစ္ ခဲ့ၾကတယ္။ စူစန္မိဘေျပာခဲ့တဲ့ စကားတခ်ဳိ႕က ကၽြန္မရင္ထဲ နက္နက္ရႈိင္းရိႈင္း တိုးဝင္ေစခဲ့ပါတယ္။
"ကေလးကို မိဘေတြကပိုင္တယ္။ ဒါေၾကာင့္ ကေလးကို သြန္သင္ဆံုးမတဲ့ မိဘေတြရဲ႕ သြန္သင္ဆံုးမမႈကို ကၽြန္မတို႔ေလးစားရမယ္။ ကေလးက ငယ္တယ္ဆိုေပမယ့္ ပါးနပ္ၾကတယ္။ သူ႔ကိုသြန္သင္တဲ့ မိဘေတြ စိတ္ဝမ္းကဲြတာ၊ အျမင္မတူတာေတြ႔ရင္ သူ႔အတြက္ လြတ္ေပါက္၊ ကယ္ေပါက္ျဖစ္သြားမယ္ဆိုတာကို သူသိတယ္။ ဒါဟာ သူရဲ႕အျပဳအမႈ တိုးတက္ေကာင္းမြန္ဖို႔ အက်ဳိးမရွိေစတဲ့အျပင္ သြန္သင္ဆံုးမေလ ရႈပ္ေလျဖစ္ၿပီး ျပႆနာေတြ ပိုႀကီးလာတတ္တယ္။

မိသားစုအခ်င္းခ်င္း စိတ္ဝမ္းကဲြ တာေတြ၊ ျငင္းခုန္ တာေတြျဖစ္ၿပီး ကေလးကို ပိုမလံုၿခံဳေစျဖစ္တတ္တယ္။ ကေလးငယ္ရဲ႕ စိတ္ဓာတ္ဖြံ႔ၿဖိဳးမႈကို ဆိုးက်ဳိးသက္ေရာက္ေစပါတယ္"
"ဒါေၾကာင့္ အဘိုးအဘြားပဲျဖစ္ျဖစ္၊ မိဘေတြပဲျဖစ္ျဖစ္ ကေလးေတြကို ဆိုဆံုးမရာမွာ စိတ္ဝမ္းကဲြတာတို႔၊ မိဘခ်င္း သြန္သင္ဆံုးမပံု ကဲြျပားတာတို႔ဟာ ကေလးေရွ႕မွာ မျငင္းခုန္သင့္ဘူး။ မျဖစ္သင့္ဘူး"
စူစန္ရဲ႕မိဘေတြ အိမ္မွာတစ္ပတ္ၾကာေနၿပီး ကယ္ရီဖိုးနီးယားကို ျပန္ဖို႔ျပင္ဆင္ခဲ့တယ္။ မျပန္ခင္ႏွစ္ရက္မွာ စူစန္အေဖ့က စူစန္ကို ေလးေလးနက္နက္နဲ႔ "သမီး.. ေထာ္ဘီက ကစားစရာေျမေကာ္စက္ေလး လိုခ်င္သတဲ့။ ေဖေဖ ဝယ္ေပးလို႔ရမလား?" လို႔ေမးတယ္။

ဒါကို စူစန္က စဥ္းစားၿပီး "ေဖေဖတို႔ ဒီတစ္ေခါက္လာတာ သူ႔ကို ႏွင္းစီးဖိနပ္တစ္ရံ လက္ေဆာင္ေပးခဲ့တယ္ မဟုတ္လား? ခရစၥမတ္ေရာက္ခါနီးမွပဲ ေျမေကာ္စက္ေလး ဝယ္ၿပီး လက္ေဆာင္ေပးလိုက္ေပါ့" လို႔ဆိုတယ္။
အဲဒီေနာက္ ေထာ္ဘီကို သူ႔အဘိုးဘာေျပာလိုက္သလဲ ကၽြန္မ မသိပါဘူး။ ေထာ္ဘီကို ကၽြန္မ ေမာလ္(mall)ေခၚသြားတိုင္း ေထာ္ဘီဟာ ေျမေကာ္စက္ရုပ္ေလးကို လက္ညွဳိးထိုးၿပီး "ဘိုးဘိုးကေျပာတယ္။ ခရစၥမတ္ေရာက္ရင္ သားကို ေျမေကာ္စက္ေလး လက္ေဆာင္ေပးမယ္တဲ့"လို႔ ဝမ္းသာအားရ ေျပာတတ္ပါတယ္။
စူစန္ဟာ ေထာ္ဘီ့အေပၚမွာ စည္းကမ္းတင္းက်ပ္တယ္ဆိုေပမယ့္ ေထာ္ဘီဟာ သူ႔ေမေမကို အရမ္းခ်စ္ခဲ့တယ္။ အျပင္ထြက္ကစားတိုင္း ပန္းပြင့္ေလးေတြ ဒါမွမဟုတ္ လွတယ္လို႔သူထင္တဲ့ သစ္ရြက္ေလးေတြကို ခူးၿပီး တေလးတစားနဲ႔ စူစန္ကို သူလက္ေဆာင္ေပးတတ္တယ္။

တျခားလူေတြဆီက လက္ေဆာင္ရရင္လည္း စူစန္ကို သူနဲ႔အတူ ေဖာက္ၾကည့္ဖို႔ေခၚတတ္တယ္။ စားလို႔ေကာင္းတဲ့အရာကို စူစန္အတြက္ သူတစ္ဝက္ခ်န္ထားတတ္တယ္။

အေရွ႕တိုင္းက သားသမီးတခ်ဳိ႕ မိဘအေပၚ ေအးစက္၊ လ်စ္လ်ဴရွဴတတ္တာကို ၾကည့္ၿပီး အေမရိကားက အဂၤလိပ္ေခၽြးမကို ကၽြန္မ မခ်ီးက်ဴိးဘဲ မေနႏိုင္ခဲ့ပါဘူး။ ကေလးေတြကို သြန္သင္ဆံုးမရာမွာ၊ ေျဖရွင္းရမွာ အေမရိကားမိခင္ေတြဆီကေန ကၽြန္မတို႔ သင္ယူေလ့လာဖို႔ အမ်ားႀကီးရွိေသးေၾကာင္း ကၽြန္မေကာက္ခ်က္ခ်မိပါတယ္။

(ဆရာမ ႏိုင္းႏိုင္းစေန ဘာသာျပန္သည္)

ဗုဒၶႏွင့္ သူ႔ေဆြေတာ္မ်ိဳးေတာ္ သကၠ ဆိုတဲ့ သာကီဝင္




ဗုဒၶႏွင့္ သူ႔ေဆြေတာ္မ်ိဳးေတာ္ သကၠ ဆိုတဲ့ သာကီဝင္
ေတြရဲ႕ သမိုင္း နီေပါႏိုင္ငံမွာ ေနပါလီ လူမ်ိဳးနဲ႔ ေနဝါရီ လူမိ်ဳးဆိုၿပီး လူမ်ိဳး ၂ မ်ိဳး႐ွိတယ္ ေနပါလီ က ပုဏၰား ျဗဟၼာဏ မ်ိဳးျဖစ္ၿပီး ေနဝါရီ လူမ်ိဳးက သာကီဝင္ မ်ိဳးျဖစ္ပါတယ္ ။
အခုျပထားတဲ့ပံုက ေနဝါရီ မိန္းကေလးေတြပံုပါ
ေနဝါရီ လူမ်ိဳးအုပ္စုသည္ တိဘက္တိုဘားမန္း အုပ္စုျဖစ္ပါသည္
ကုလား မ်ိဳး အာရီယာန္ ႏြယ္မဟုတ္ပါ
သိသာျမင္သာေစရန္ ဓာတ္ပံု တင္ေပးလိုက္တာပါ
က်ဳပ္တို႔ ျမန္မာျပည္က လူေတြက ဗုဒၶဘုရား႐ွင္ ကို ကုလား လို႔ ထင္ေနဲကတယ္ဗ်
အိုက္မသိတဲ့ လူေတြအတြက္ သိသာျမင္သာေစရန္ အခုလို တင္ေပးရျခင္းျဖစ္တယ္ဗ်
ေန၀ါရီ လူမ်ိဴးႏွင့္ ျမန္မာလူမ်ိဴးတ္ို႔တူလားး ?????

ရုပ္ေတြက ျမန္မာနဲ႔ဆင္လား??????
အိႏၵိယႏြယ္ဖြားနဲ႔ဆင္လား???????

ၾကည့္ခိုင္းလိုက္ ....

ရုပ္တူတာတင္မက ေနဝါရီဘာသာ
စကားမွာ ျမန္မာစကားနဲ႔တူတာေတြ
အားႀကီးပဲ ....

ဂဏန္းသခ်ာၤ ၅=ငါး ကို ငါး လို႔ပဲေခၚတယ္

မီး ကို မီး
ပူတာကို ပူတာ
ထိတာကို ထိတာ
မီးပူဆိုတာကို မီးပူ

ေနာက္
ေမးခြန္းမွန္သမ်ွ လား ပါတယ္

အျငင္းဝါက်မွန္သမ်ွ အေရွ႕မွာ
`မ´ ထည့္ၿပီးေျပာတယ္

အာလူး ကို အာလူး ပဲေခၚတယ္ ၀ရံတာ ကို ၀ရံတာ လို့ပဲေခၚတယ္
ေရထဲ က ငါး ကို လည္း ငါး လို ့ ပဲ ေခၚတယ္
ေန၀ါရီ လူမ်ိဴးႏွင့္ ျမန္မာလူမ်ိဴးတ္ို႔တူေသာ

ေနာက္ထပ္စကားခ်ိဳ႕ရိွပါေသးတယ္...

ေနာက္ထပ္စကားခ်ိဳ႕ရိွပါေသးတယ္...

လမ္း ကို လမ္း။

သြားသည္ကို ေလ််ွာက္ ။

ေသာက္သည္ကို ေသာက္။

အေခါင္းကို ေခါင္း။

ႏွေခါင္းကို ႏွာ။

မ်က္စိကို မ်က္။

ငါးကို ငါး။
ေဂၚဖီထုတ္ကို ေဂၚပီ
ေသးေပါက္တာလဲတူတယ္ ႐ူး႐ူး။

ျမတ္ဗုဒၶကို ကိုယ္းကြယ္သူစည္းကပ္သူအမ်ားစုဟာ

မ်က္ႏွာ၀ိုင္းမ်ိဴးမ်ားျဖစ္ၿပီး ကမၻာ့လူမ်ိဴးႀကီးမ်ားျဖစ္တ့ဲ

ရာေ၀ရီယာန္ မြန္ဂိုလီယာန္ အင္ဒိုအာရီယာန္စတ့ဲ

ုံသုံးမ်ိဴးအနက္ထဲက အင္ဒိုအာရီယာန္ကုလားလူမ်ိဴး

မဟုတ္တာေသခ်ာတယ္...

သူတို႔ဟာ ကပိလဝတ္၊ ေဒဝဒဟ၊ ေကာလိယ စတဲ့ သကာကီဝင္ေတြရဲ႕ သကၠတိုင္းဟာ မ်က္ေမွာက္ေခတ္ အိႏၵိယႏိုင္ငံတြင္း မဟုတ္ပဲ နီေပါႏိုင္ငံမွာ ဆိုတာေတာင္ မသိပဲ ေျပာဆိုေနၾကတယ္။

သာကီဝင္မင္းသားက ဘုရားျဖစ္လာတဲ့ ဗုဒၶနဲ႔ သာကီဝင္ေတြရဲ႕ သမိုင္းေၾကာင္းကို ေသျခာ မဖတ္ဘူးေတာ့ သူမ်ားေျပာတာ ဟုတ္လိမ့္ႏိုးႏိုး ျဖစ္ကုန္ၾကတာေပါ့။ (အဲသလို ဘူမသိ ကိုးမသိ သူမ်ားေျပာတာ ဟုတ္လိမ့္ႏိုး ထင္ေနရင္ သူမ်ား လိမ္ညာတာ ခံရႏိုင္ပါတယ္)

ဗုဒၶႏွင့္ သူ႔ေဆြေတာ္မ်ိဳးေတာ္ သကၠ ဆိုတဲ့ သာကီဝင္ ေတြရဲ႕ သမိုင္းကေတာ့ . . .

၁။ သာကီဝင္ေတြ ျဖစ္လာမယ့္ ဥကၠာကရာဇ္မင္းႀကီးရဲ႕ သားေတာ္ေလးပါး၊ သမီးေတာ္ ငါးပါး နဲ႔ ေနာက္လိုက္ေနာက္ပါမ်ားဟာ မဇၥ်ိမေဒသသားမ်ားမဟုတ္ (ယေန႔နီေပါႏိုင္ငံနဲ႔ အိႏိၵယနယ္စပ္ေဒသ က ေဒသခံေတြမဟုတ္ပဲ) အလြန္ေရွးက်တဲ့ကာလက အလြန္ေဝးကြာတဲ့ေဒသမွ ေရႊ႕ေျပာင္းဝင္ေရာက္လာသူမ်ား ျဖစ္တယ္။

၂။ အဲ့ဒီလို႔ စတင္ ေရႊ႕ေျပာင္းလာခ်ိန္မွာ ကပိလ ရေသ့ႀကီးက သူ႔ေျမေနရာကို ၿမိဳ႕တည္ဖို႔ ေပးတဲ့အတြက္ ကပၸိလဝတၳဳ၊ ကပၸိလဝတ္ လို႔ ေခၚတာ ျဖစ္တယ္။

၃။ သက် သာကီဝင္ေတြ ဘယ္အရပ္ကလာတာလဲလို႔ မဇၥ်ိမေဒသက အာရိယံ၊ ျဒာဗီဒီယန္ ေတြက ေမးၾကတယ္။ သာကီဝင္ေတြက ျပန္ေျဖတယ္။ သူတို႔ဟာ အေရွ႕ အရပ္က လာၾကတာပါ တဲ့။ အေရွ႕အရပ္ဆိုတာ ေသျခာေအာင္ “ကပိလဝတ္မွ ၾကည့္လွ်င္ ေနထြက္ရာ အရပ္ဟာ သာကီဝင္ေတြရဲ႕ ဇာတိ ပါ” တဲ့။

၄။ အာရိယံျဗဟၼဏေတြကေတာ့ သူတုိ႔ဟာ အာဖဂန္နစၥတန္ ေတာင္ၾကားလမ္းမွ တဆင့္ မဇၥ်ိမ ေဒသတြင္းသို႔ အေနာက္ဘက္မွ ဝင္ေရာက္လာသူမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း ေျပာၾကတယ္။ ဒါေၾကာင့္ အေနာက္ဘက္ကို မ်က္ႏွာမူၿပီး လက္အုပ္ခ်ီ ရွိခိုးပါသတဲ့။

၅။ ေနာက္တစ္ခ်က္က ေနာင္ သာကီဝင္ျဖစ္လာမယ့္ သူေတြဟာ “ကၽြန္းေတာႀကီး ” ေတြ ရွိတဲ့ အရပ္က လာၾကတာပါတဲ့။ သူတို႔ဟာ ဟိမဝႏၲာေတာင္ေျခကို ပတ္ၿပီး ေရႊ႕ေျပာင္းလာၾကတာ ကၽြန္းေတာႀကီးေတြ ရွိတဲ့ေဒသကို ေရာက္တယ္။ ဇာတိေျမနဲ႔ တူသမို႔ တိုင္းႏိုင္ငံ ထူေထာင္ၿပီး ေနၾကတယ္။ ကပိလ ရေသ့ႀကီး ကလည္း ၿမိဳ႕တည္ဖို႔ ေနရာကို ေပးတယ္။ “သာကဝန=ကၽြန္းေတာ” ႀကီးမွာ ရွိတဲ့ ႏိုင္ငံမို႔ သာကျပည္လို႔လဲ ေခၚၾကတယ္။

၆။ ၁၉၅၈ အိႏၵိယ ေရွးေဟာင္းသုေတသနရဲ႕ ကပိလဝတ္၊ ေဒဝဒဟ ၿမိဳ႕ေဟာင္းမ်ား တူးေဖာ္မႈ အစီရင္ခံစာအရ သာကီဝင္ေတြဟာ အေနာက္ဘက္က ဝင္လာတဲ့ အာရိယံ ေတြလံုးဝ မဟုတ္ပါဘူးတဲ့။ သာကီဝင္ေတြဟာ တိဘက္ျမန္မာ ေခၚ တိဘက္တိုဘားမင္း အုပ္စုဝင္ေတြ ျဖစ္ပါသတဲ့။ (သာကီဝင္ေတြဟာ တိဘက္တိုဘားမင္းအုပ္စုဝင္ျဖစ္ေၾကာင္း အျခား အေထာက္အထား မ်ားစြာ ရွိေပမယ့္ စာရွည္လြန္းလို႔ ဤမွ်သာ)

၇။ ျပန္ခ်ဳပ္ရရင္ သာကီဝင္ေတြဟာ အိႏိၵယ၊ နီေပါ စတဲ့ (natives) ေဒသခံမ်ား မဟုတ္ၾကပဲ ကပိလဝတ္ရဲ႕ အေရွ႕ဘက္ ေနထြက္ရာအရပ္ ကၽြန္းေတာႀကီးေတြ ေပါက္တဲ့ အရပ္မွ (migration)
ေရႊ႕ေျပာင္းလာသူမ်ား ျဖစ္ၾကတယ္။

၈။ ကပိလဝတ္ရဲ႕ ေနထြက္ရာ အရပ္လည္း ျဖစ္ရမယ္၊ ကၽြန္းေတာႀကီး ေတြလည္း ရွိရမယ္။ အဲ့ဒီ ေဒသ ဘယ္ေနရာမွာလို႔ စစ္ေဆးလိုက္ေတာ့ယေန႔ ျမန္မာႏိုင္ငံ ကိုသာ ေတြ႕ရပါတယ္။

၉။ ဘီစီ ၉၀၀ ခန္႔က ကပိလဝတ္မွ အဘိရာဇာေခါင္းေဆာင္တဲ့ သာကီဝင္ အုပ္စု တစ္စုဟာ သူတို႔ဇာတိျဖစ္တဲ့ သဃၤႆ (တေကာင္း) ကို ျပန္လည္ ေရႊ႕ေျပာင္းလာၾကတယ္။ စစ္အင္အား ႀကီးတဲ့ အာရိယံကုလားျဖဴ မင္းက သမီးေတာင္းတာ မေပးလို႔၊ အင္အားျခင္းလည္း မယွဥ္ႏိုင္လို႔ ဇာတိတေကာင္းကို ျပန္ေျပးလာရျခင္းျဖစ္တယ္။ (ဒါကို သာကီဝင္ေတြ ပထမအႀကိမ္ တေကာင္းကို ေရႊ႕ေျပာင္းဝင္ေရာက္မႈ လို႔ေခၚတယ္)

၁၀။ ဘီစီ ၅၄၀ ခန္႔မွာ ဓဇရာဇာ ဦးေဆာင္တဲ့ သာကီဝင္ အုပ္စုတစ္စုဟာ သူတုိ႔ဇာတိ တေကာင္းကို ျပန္ေျပးလာရပါတယ္။ ဝိဋဒူပ မင္းသားက (genocide) လူမ်ိဳးတုန္း သတ္ျဖတ္လို႔ ထြက္ေျပးလာရတာ ျဖစ္တယ္။

ဒါေတြ အားလံုးကို ခ်ဳပ္လိုက္ရင္ သာကီဝင္ေတြရဲ႕ မူလဇာတိ native ဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံ ျဖစ္ၿပီး ဥကၠာကရာဇ္ မင္းႀကီးရဲ႕ သား/သမီး ၉ ဦးနဲ႔ အဖြဲ႕ဟာ နီေပါႏိုင္ငံတြင္းမွာ ကပိလဝတ္ စတဲ့ ၿမိဳ႕ေတြကို တည္ေထာင္ ေနထိုင္ခဲ့ၾကျခင္း ျဖစ္တယ္။
ဗုဒၶရဲ႕ ဘိုးေတာ္၊ ေဘးေတာ္ သာကီဝင္မ်ားရဲ႕ ဇာတိဟာ ျမန္ႏိုင္ငံဧရိယာတြင္း ျဖစ္သမို႔ ေထရဝါဒ ဗုဒၶဘာသာဟာ ျမန္မာႏိုင္ငံမွာ ထြန္းကား သလားလို႔ ေတြးထင္မိတယ္။

ကိုင္းဒီေတာ့ ျမန္မာေတြနဲ႔ ေသြးသားရင္း ျဖစ္တဲ့ သာကီဝင္မင္းသားကေန ဘုရားျဖစ္သြားတဲ့ ဗုဒၶဟာ ျမန္မာေတြအတြက္ ေသြးရင္းသားရင္းပါ။ ႏိုင္ငံျခားသား မဟုတ္ပါဘူး။ ဗုဒၶကို အိႏိၵယသား ထင္မွတ္ေနသူ မဟာပညာေရွာ္မ်ားကို ဗုဒၶဟာ နီေပါႏိုင္ငံ ကပိလဝတ္ၿမိဳ႕သား၊ ျမန္မာ့ေသြးသားရင့္း၊ သူ႔ဘိုးေဘးမ်ားဟာ ျမန္မာျပည္ဇာတိမ်ား ျဖစ္ေၾကာင္း ေဖာ္ျပလိုက္ရပါတယ္။

Credit #ကိုသာဝ

အကိုးအကား။ ။
ဦးလွသိန္းထဋ္ (ဘီေအ၊ ဓမၼာစရိယ) ၏ ဗုဒၶႏွင့္ ျမန္မာလူမ်ိဳး
မင္းကြန္း ဆရာေတာ္ ဦးဝိစိတၱသာရာ ဘိဝံသ ရဲ႕ မဟာဗုဒၶဝင္မ်ား
ေတာင္ေပါက္ဆရာေတာ္ရဲ႕ ဗုဒၶသာသနိက ပဌဝီက်မ္း

Saithu Ya Lwin

🌹ခ်မ္းသာတဲ့ လူကို လက္ထပ္ဖို႔ ၾကိဳးစားေနတဲ့ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္အား ပညာေပး ဆံုးမစာ ျပန္ခဲ့တဲ့ သူေဌးတစ္ဦး🌹


🌹ခ်မ္းသာတဲ့ လူကို လက္ထပ္ဖို႔ ၾကိဳးစားေနတဲ့ မိန္းကေလးတစ္ေယာက္အား ပညာေပး ဆံုးမစာ ျပန္ခဲ့တဲ့ သူေဌးတစ္ဦး🌹

💘ခ်မ္းသာတဲ့ လူတစ္ေယာက္ကို လပ္ထပ္ဖို႔ ၾကိဳးစားေနတဲ့ မိန္းမတစ္ေယာက္က ခ်စ္သူရွာေဖြေရးဖိုရမ္တစ္ခုမွာ ေအာက္ပါ ပို႔စ္ကို တင္ခဲ့ပါတယ္။💘

🎯ဒီေနရာမွာ
ကၽြန္မ ရိုးရိုးသားသားေျပာပါရေစ။
ဒီနွစ္မွာ ကၽြန္မအသက္၂၅ ျပည့္ပါျပီ။
ကၽြန္မက အေတာ္လွပါတယ္။
စတိုင္နဲ႕ ဆြဲေဆာင္မႈလည္းရွိပါတယ္။

တစ္နွစ္လစာ ေဒၚလာ၅သိန္းနဲ႔
အထက္ေလာက္ ဝင္တဲ့လူကို
လပ္ထပ္ခ်င္ပါတယ္။

ရွင္တို႔ကေတာ့ ေျပာမယ္။
ကၽြန္မက ေလာဘၾကီးတယ္ေပါ့။
ဒါေပမဲ့ တစ္နွစ္ ေဒၚလာ ၁သန္းေလာက္
ရတဲ့လူဟာ နယူးေယာက္လိုျမိဳ႕မွာ
လူလတ္တန္းစားအဆင့္ ပဲရွိပါတယ္။

ကၽြန္မေတာင္းတာ မျမင့္ပါဘူး။
ခု ဒီဖိုရမ္ထဲမွာ တစ္ႏွစ္
ေဒၚလာ ၅သိန္းေလာက္ ဝင္တဲ့လူမ်ားရွိလား။
ရွိတဲ့လူေတြ အားလံုး လက္ထပ္
ထားၾကသလားရွင္။

ရွင္တို႔လို လူေတြကို လပ္ထပ္ဖို႔ ကၽြန္မ
ဘာေတြမ်ားလုပ္သင့္သလဲ?

ကၽြန္မ တြဲခဲ့ဖူးတဲ့လူေတြထဲမွာ
အခ်မ္းသာဆံုးက တစ္နွစ္
ေဒၚလာ နွစ္သိန္းခြဲ ရတဲ့လူပါ။
ဒါ ကၽြန္မရဲ႕အျမင့္ဆံုး ျဖစ္ေတာ့မယ့္ပံုပါပဲ.....

ဒီေနရာမွာရွင္တို႔ကိုကၽြန္မရုိးရိုးသားသားနဲ႔
ေမးခြန္းေလးေတြ ေမးပါရေစ...

(၁)ခ်မ္းသာျပီး လက္မထပ္ရေသးတဲ့
ေယာက်္ားေတြက ဘယ္ေနရာကို
သြားတတ္ၾကသလဲ။
(ေက်းဇူးျပဳ၍ သူတို႔သြားတတ္တဲ့
စားေသာက္ဆိုင္နာမည္ေတြ၊
ဘားဆိုင္နာမည္ေတြကို ခ်ေရးေပးပါ။)

(၂) ဘယ္လို အသက္အရြယ္မ်ိဳးေလာက္ကို
ကၽြန္မ ပစ္မွတ္ထားသင့္လဲ။

(၃)ဘာေၾကာင့္ခ်မ္းသာတဲ့ လူေတြရဲ႕
မိန္းမေတြက သာမန္ ရုပ္ရည္ပဲ ရွိၾကတာလဲ။
ရုပ္ရည္လည္းမရွိ၊ စိတ္ဝင္စားစရာလည္း
မေကာင္းတဲ့ ေကာင္မေလးေတြ ကၽြန္မ
ေတြ႕ဘူးပါတယ္။
ဒါေပမဲ့ သူတို႔က ခ်မ္းသာတဲ့လူေတြကို လပ္ထပ္နိုင္တယ္။

(၄)ရွင္တို႔ ရဲ႕ဇနီး(သို႕မဟုတ္)
ရွင္တို႔ရဲ႕ရည္းစားျဖစ္နိုင္တယ္ဆိုတဲ့
လူေတြကို ရွင္တို႔က ဘယ္လို
သတ္မွတ္ျပီးေရြးခ်ယ္သလဲ။
(ကၽြန္မရဲ႕ရည္ရြယ္ခ်က္က ဇနီးျဖစ္ဖို႔ပါ။)

( Ms Pretty )

🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈🎈

🌷ကမာၻေက်ာ္ J. P. Morgan
CEO တစ္ေယာက္ရဲ႕ ျပန္စာကေတာ့
ေအာက္ပါအတိုင္းပါ။

📝ခ်စ္လွစြာေသာ Ms Pretty....

ခင္ဗ်ားရဲ႕ ပို႔စ္ကို ကၽြန္ေတာ္
ေလးေလးနက္နက္နဲ႔ကို ဖတ္ခဲ့ပါတယ္။

ခင္ဗ်ားလို ေမးခြန္းေတြေမးေနတဲ့
ေကာင္မေလးေတြလည္း အျပင္မွာ
အမ်ားၾကီးရွိေနမယ္လို႔ ခန္႔မွန္းမိပါတယ္။

ပေရာ္ဖက္ရွင္နယ္ ရင္းနွီးျမႇပ္နွံေရး
သမားတစ္ေယာက္ျဖစ္တဲ့ ကၽြန္ေတာ့္ကို
ခင္ဗ်ားရဲ႕ အေျခအေနေလးကို
ခြဲျခမ္းေလ့လာခြင့္ျပဳပါ။

ကၽြန္ေတာ့္ရဲ႕ တစ္နွစ္ဝင္ေငြက
ေဒၚလာ၅သိန္းထက္ ပိုပါတယ္။
ခင္ဗ်ားရဲ႕ေတာင္းဆိုခ်က္နဲ႔
ကိုက္ညီတယ္ေပါ့။

ဒါေၾကာင့္
လူတိုင္းကေျပာၾကမယ္၊
ကၽြန္ေတာ္ေတာ့ ဒီေနရာမွာ
အခ်ိန္ျဖဳန္းေနမွာ မဟုတ္ေတာ့ဘူးေပါ့။

လုပ္ငန္းရွင္တစ္ေယာက္ရဲ႕ အျမင္နဲ႔
စဥး္စားၾကည့္လိုက္ေတာ့ ခင္ဗ်ားကို
လပ္ထပ္တာဟာ ဆိုးဝါးတဲ့
ဆံုးျဖတ္ခ်က္တစ္ခုကို ခ်မိတာပဲဗ်။
အေၾကာင္းျပခ်က္က ရိုးရိုးေလးပါ။

ကၽြန္ေတာ္ရွင္းျပပါရေစ။
အေသးစိတ္ေတြ ေျပာမေနေတာ့ဘူးဗ်ာ။

ခင္ဗ်ားလုပ္ဖို႔ ၾကိဳးစားေနတာက
“အလွ”နဲ႔ “ပိုက္ဆံ”ကို
အလဲအလွယ္လုပ္ဖို႔ပဲ။

ေအ ဆိုတဲ့လူက အလွေပးမယ္။
ဘီ ဆိုတဲ့လူက ဒီအလွအတြက္
ပိုက္ဆံေပးမယ္၊ မွ်မွ်တတပဲေပါ့။

ဒါေပမဲ့
ဒီေနရာမွာ ေၾကာက္စရာေကာင္းတဲ့
ျပႆ နာတစ္ခုရွိေနတယ္။
ခင္ဗ်ားအလွက တျဖည္းျဖည္းနဲ႔
ေပ်ာက္သြားမွာ။

ကၽြန္ေတာ့္ပိုက္ဆံကေတာ့
အေၾကာင္းျပခ်က္ ေကာင္းေကာင္း
မရွိဘဲနဲ႔ ေပ်ာက္သြားမွာ မဟုတ္ဘူး။

ေျပာရမယ္ဆိုရင္ေတာ့ဗ်ာ....
ကၽြန္ေတာ့္ဝင္ေငြက တစ္နွစ္ထက္
တစ္နွစ္ထက္ တိုးပြားလာမွာ။
ဒါေပမဲ့
ခင္ဗ်ားအလွကေတာ့ တစ္နွစ္ထက္
တစ္နွစ္ ဒီလုိျဖစ္မလာနိုင္ဘူး။

စီးပြားေရးပညာရႈေထာင့္က
ၾကည့္မယ္ဆိုရင္ ကၽြန္ေတာ္က
တန္ဖိုးရွိပစၥည္းကို ကိုင္ထားတာျဖစ္ျပီး
ခင္ဗ်ားက တန္ဖိုးယုတ္ေလ်ာ့
ပစၥည္းကိုကိုင္ထားတာပဲ။

သာမန္ တန္ဖိုးယုတ္ေလ်ာ့ေတာင္
မဟုတ္ဘူး။ ဆတိုး တန္ဖိုးယုတ္ေလ်ာ့
ပစၥည္းပဲ။ ဒီပစၥည္းတစ္ခုတည္းသာ
ခင္ဗ်ားကိုင္ထားရင္ေတာ့ လာမယ့္
၁၀နွစ္အတြင္း ခင္ဗ်ားတန္ဖိုးက
အဆိုးဆံုးျဖစ္လာလိမ့္မယ္။

Wall Street မွာ
ကၽြန္ေတာ္တို႔သံုးတဲ့စကားေတြအရ
ဆိုရင္ေတာ့ အေရာင္းအဝယ္တိုင္းမွာ
”အေနအထား”ရွိတယ္။

ခင္ဗ်ားနဲ႔တြဲတယ္ဆိုတာကလည္း
”အေရာင္းအဝယ္အေနအထား”တစ္ခုပဲ။

တန္ဖိုးက်ရင္ ကၽြန္ေတာ္တို႔က
ေရာင္းထုတ္မွာပဲ။
ၾကာၾကာကိုင္ထားတာဟာ
စိတ္ကူးေကာင္းမဟုတ္ဘူး။

ခင္ဗ်ား စိတ္မဆိုးဘူးဆိုရင္
အိမ္ေထာင္ျပဳတယ္ဆိုတာကလည္း
ဒီလိုပဲလို႔ ေျပာပါရေစ။ ဒီလိုေျပာလိုက္လို႔
ရိုင္းသလိုေတာ့ ျဖစ္သြားမယ္ဗ်ာ။

ဒါေပမဲ့ အမွန္ကန္ဆံုး ဆံုးျဖတ္ခ်က္ကို
ခ်မယ္ဆုိရင္ေတာ့ ယုတ္္ေလ်ာ့
တန္ဖိုးပဲရွိတဲ့ပစၥည္းတစ္ခုကို
ေရာင္းရင္ေရာင္း၊ မေရာင္းရင္ေတာ့
“ေပါင္”ရမွာပဲ။

တစ္နွစ္ ဝင္ေငြ
ေဒၚလာ၅သိန္းေလာက္ရေနတဲ့
လူတစ္ေယာက္ဟာ အရူးမဟုတ္ဘူးဗ်။
ကၽြန္ေတာ္တို႔က ခင္ဗ်ားကို
အေပ်ာ္ပဲတြဲမွာ။ လက္မထပ္ဘူး။

ခ်မ္းသာတဲ့လူတစ္ေယာက္ကို
လက္ထပ္ဖို႔ လမ္းစရွာေနတာထက္
ခင္ဗ်ားကိုယ္တိုင္ တစ္နွစ္ေဒၚလာ ၅သိန္း ဝင္တဲ့လူ ျဖစ္ေအာင္ လုပ္လို႔ရတယ္။

သူေဌးတစ္ေယာက္ကို ခပ္ေၾကာင္ေၾကာင္
လိုက္ရွာေနတာထက္စာရင္ ဒါက
ပိုျပီးျဖစ္နိုင္ေခ်ရွိပါတယ္။

ဒီျပန္စာက ဘ၀အတြက္
အကူအညီျဖစ္လိမ့္မယ္လို႔
ေမွ်ာ္လင့္ပါတယ္။

signed,
J. P. Morgan CEO