-->
မဂၤလာပါဗ်။ Min Yar Zar(Kuantan Malaysia)မွ ႀကိဳဆိုပါတယ္ဗ်ာ။

Monday, 16 November 2015

** လားရာဂတိ **

“အရွင္ဘုရား … လူတစ္ဦးေသဆံုး၍ တမလြန္ဘ၀ေရာက္ရွိသြားခ်ိန္တြင္ အၾကားအၿမင္ဆရာ၊ ဘိုးေတာ္၊ နတ္၀င္သည္ စသည္တို႔က ေသဆံုးသူသည္ မည္သည့္ဘံုဘ၀သုိ႔ေရာက္ရွိေနေၾကာင္း သြားေရာက္ေမးၿမန္းသူ မိသားစုတို႔အား ေၿပာဆိုေဟာေၿပာေနၾကပါသည္။ တပည့္ေတာ္သိလိုသည္မွာ ထိုလူမ်ားသည္ အမွန္တကယ္သိ၍ေၿပာႏိုင္ၿခင္း ဟုတ္ မဟုတ္။ ထုိသို႔ေဟာေၿပာလိုက္၍က်န္ရစ္သူမိသားစုအတြက္ စိတ္ခ်မ္းသာမႈႏွင့္ စိတ္ဆင္းရဲမႈ မည္သည္က ပို မပို သိရွိလိုပါသည္ ဘုရား…။”

ေၿဖ – ဗုဒၶလက္ထက္က ထင္ရွားေက်ာ္ၾကားခဲ့တဲ့ တမလြန္ပညာရွင္ ၀ဂၤ ီသလုလင္ဟာ ဆ၀ိသီသမႏၱန္ လို႔ေခၚတဲ့ လူေသဦးေခါင္းမႏၱန္ကို အတတ္ပညာတစ္ခုအေနနဲ႔ ကၽြမ္းက်င္တတ္ေၿမာက္ထားသူ ၿဖစ္ပါတယ္။ အဲဒီမႏၱန္စုတ္ၿပီး လူေသဦးေခါင္းခြံကို သူ႔လက္သည္းနဲ႔ေခါက္လိုက္ရံုနဲ႔ ဦးေခါင္းပိုင္ရွင္ဟာ ဘယ္ဘံုဘ၀ေရာက္ေနတယ္ဆိုတာ အတတ္ေၿပာႏိုင္ပါတယ္။ လူေတြကလည္း မွန္လိုက္တာ ဆိုၿပီး အခေၾကးေငြေပးၿပီး သြားေရာက္ေမးၿမန္းၾကပါတယ္။ မွန္လိုက္တာ လို႔ေၿပာႏိုင္တာကေတာ့ ေသဆံုးသူရဲ႕အသက္ရွင္စဥ္ လူ႔ဘ၀တုန္းက အေၾကာင္းအရာ အၿဖစ္အပ်က္ေတြပါ တိတိက်က်ေၿပာၿပႏိုင္လို႔ ၿဖစ္ပါလိမ့္မယ္။
၀ဂၤ ီသလုလင္က ေသဆံုးသူရဲ႕လားရာဂတိကို ေၿပာၿပႏိုင္တယ္ဆိုေပမယ့္ သူကိုယ္တုိင္အမွန္တကယ္သိလို႔ေၿပာၿပႏိုင္တာ မဟုတ္ပါဘူး။ ေသဆံုးသြားသူက မႏၱန္တန္ခိုးေၾကာင့္ ေရာက္ရာဘ၀ကေန သူ႔ဦးေခါင္းခြံဆီမွာ ၿပန္ပူး၀င္ၿပီး သူဘယ္ဘ၀ေရာက္ေနပါတယ္ဆိုတာ ၿပန္ေၿပာၿပလို႔ တစ္ဆင့္ၿပန္ေၿပာႏိုင္တာပါ။ သူကုိယ္တုိင္အလိုအေလ်ာက္သိတာမဟုတ္ဘဲ မႏၱန္တန္ခိုးေၾကာင့္ ကာယကံရွင္ေသဆံုးသူက လာၿပန္ေၿပာလို႔သိတာပါ။ ကိုယ္ပိုင္အသိမဟုတ္ပါဘူး။ တစ္ဆင့္ခံအသိပါ။ ကိုယ္စြမ္းကိုယ္စနဲ႔သိတာမဟုတ္ပါဘူး။ ၾကားပဲြစားအကူအညီနဲ႔သိတာပါ။

ၿမတ္စြာဘုရားနဲ႔ေတြ႕ေတာ့ ဗုဒၶက ဦးေခါင္းခံြငါးခုကို တန္းစီခ်ထားၿပီး ၀ဂၤ ီသလုလင္ကို အစဥ္အတုိင္း ေမးပါတယ္။
ဒါ ဘယ္သူ႔ ဦးေခါင္းခံြလဲ။
ငရဲက်သြားသူရဲ႕ ဦးေခါင္းခြံပါ။
ေကာင္းၿပီ.. ဒါကေရာ။
တိရစာၦန္ၿဖစ္သြားသူရဲ႕ ဦးေခါင္းခြံပါ။
မွန္တယ္… ဒီဘက္ကေရာ
ဒါကေတာ့ လူၿဖစ္ေနသူရဲ႕ ဦးေခါင္းခြံပါ။
ဟုတ္တယ္…. ဒီဦးေခါင္းခံြကေရာ
နတ္ၿပည္ေရာက္သြားသူရဲ႕ ဦးေခါင္းခြံပါ။
သာဓု.. သာဓု… ဒီေနာက္ဆံုးဦးေခါင္းခြံကေရာ။
……………………….
ေနာက္ဆံုးဦးေခါင္းခြံပိုင္ရွင္ရဲ႕လားရာဂတိကို ၀ဂၤ ီသလုလင္လံုး၀မေၿပာၿပႏိုင္ေတာ့ပါဘူး။ မႏၱန္တဖြဖြစုတ္ၿပီး ဦးေခါင္းခံြကို လက္သည္းနဲ႔တေဒါက္ေဒါက္ေခါက္ေပမယ့္ လက္သည္းေတြသာပဲ့ၿပီး လက္ထိပ္ေတြသာနာသြားတယ္။ အေၿဖမွန္ကေတာ့ ထြက္ေပၚမလာပါဘူး။

အေၾကာင္းရင္းကေတာ့ အဲဒီဦးေခါင္းခြံဟာ ရဟႏာၱၿမတ္ၾကီးရဲ႕ဦးေခါင္းခံြၿဖစ္ေနလို႔ပါပဲ။ ရဟႏာၱဆိုတာ ေသဆံုးၿပီးရင္ ဘယ္ဘ၀ကိုမွ မလားေတာ့ပါဘူး။ ဘ၀ဇာတ္သိမ္းခ်ဳပ္ၿငိမ္းသြားပါၿပီ။ “ေသ” ၿပီးရင္ “ဆံုး” တဲ့ ေသဆံုးသူအစစ္ဟာ ရဟႏာၱပါ။ ရဟႏာၱကလြဲရင္ ဘယ္သူမွ “ေသ” ၿပီး “မဆံုး” ေသးပါဘူး။ ဘ၀ခရီးအသစ္ထပ္ဆက္ရဦးမွာပါ။

ဒါနဲ႔ ပဥၥမေၿမာက္ဦးေခါင္းခြံရဲ႕လားရာဂတိကိုသိတဲ့ မႏာၱန္ကိုသင္ခ်င္ပါတယ္လို႔ ေတာင္းဆိုတဲ့ ၀ဂၤ ီသလုလင္ကို ၿမတ္စြာဘုရားက ရဟန္း၀တ္မွ သင္ေပးႏိုင္မယ္လို႔ မိန္႔ၾကားေတာ္မူလိုက္တဲ့အတြက္ ၀ဂၤ ီသလုလင္လည္း မႏၱန္လိုခ်င္စိတ္နဲ႔ရဟန္းၿပဳလုိက္ပါတယ္။ ရဟန္းၿပဳၿပီး တရားဘာ၀နာအလုပ္အားထုတ္လိုက္တာ မၾကာခင္ရက္အနည္းငယ္အတြင္းမွာပဲ အဘိညာဥ္ေၿခာက္ပါးနဲ႔တကြ ရဟႏာၱအရွင္ၿမတ္ၾကီးတစ္ဆူၿဖစ္သြားခဲ့ပါတယ္။
အဲဒီေတာ့မွ ဗုဒၶက “ငါ့သားေတာ္ ၀ဂၤ ီသဟာ အခုမွ သတၱ၀ါေတြရဲ႕ စုတိ၊ ပဋိသေႏၶ (ေသဆံုးၿခင္း၊ ဘ၀သစ္ၿဖစ္ၿခင္း) နဲ႔ ပတ္သက္ၿပီး တကယ့္ကို ကၽြမ္းက်င္လိမၼာသြားေပးေတာ့တယ္လို႔ ခ်ီးက်ဴးစကားမိန္႔ၾကားေတာ္မူပါတယ္။” ဘာၿဖစ္လို႔လဲဆိုေတာ့ အဘိညာဥ္ေၿခာက္ပါးမွာ ဒိဗၺစကၡဳအဘိညာဥ္ ပါ၀င္ေနလို႔ပါပဲ။

“နတ္မ်က္စိလို႔ေခၚတဲ့ ဒိဗၺစကၡဳအဘိညာဥ္” ကို စုတူပပါတဉာဏ္ လို႔လည္း ေခၚပါတယ္။ (စုတိ (ေသဆံုးၿခင္း) + ဥပပါတ(ဘ၀အသစ္ၿဖစ္ၿခင္း၊ ပဋိသေႏၶေနၿခင္း) + ဉာဏ္) တို႔ကို ရွင္းရွင္းလင္းလင္း ပီပီၿပင္ၿပင္ သိၿမင္ႏိုင္တဲ့ ဉာဏ္လို႔ ဆိုလိုပါတယ္။ စုေတေနဆဲ အခိုက္အတန္႔၊ ပဋိသေႏၶေန ေနဆဲ အခိုက္အတန္႔ေလးေတြ အထိ သိၿမင္ႏိုင္စြမ္း ရွိပါတယ္။

ဒိဗၺစကၡဳအဘိညာဥ္ကို မရတဲ့ သာမာန္ပုဂၢိဳလ္ေတြကေတာ့ ပရေလာကသားရဲ႕ အကူအညီကိုယူၿပီး တဆင့္ခံအသိနဲ႔ပဲ သိႏိုင္ၾကပါတယ္။ ယခုေခတ္ ဘိုးေတာ္၊ မယ္ေတာ္၊ နတ္၀င္သည္ေတြက ေသဆံုးသူေတြရဲ႕လားရာဂတိကိုေဟာေၿပာေနၾကတာကေတာ့ ဒိဗၺစကၡဳအဘိညာဥ္တန္ခိုးနဲ႔ ကိုယ္တုိင္သိၿမင္လို႔ ေဟာေၿပာေနၾကတာမဟုတ္ပါဘူး။
တကယ္ဒိဗၺစကၡဳအဘိညာဥ္ရထားတဲ့ပုဂၢိဳလ္တြကလည္း ခုလိုလူသိခံ၊ ပိုက္ဆံယူၿပိး အလုပ္တစ္ခုလုပ္ ေဟာေၿပာေနၾကမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ ကုိယ္ရထားတဲ့အဘိညာဥ္ကို သိုသိုသိပ္သိပ္လွ်ိဳ႕၀ွက္ထားၾကမွာပါ။

၀ဂၤ ီသလုလင္တို႔လို သက္ဆိုင္ရာ မႏၱန္တစ္ခု သက္ဆိုင္ရာအတတ္တစ္ခုခုတတ္ေၿမာက္ထားဖို႔ လိုပါတယ္။ ေလာကမွာ ကုိယ္မသိ ကုိယ္မတတ္တဲ့ အတတ္ပညာေတြကလည္း အမ်ားၾကီးရွိတာမို႔ ကိုယ္မသိ၊ ကိုယ္မတတ္တာနဲ႔ပဲ “မၿဖစ္ႏိုင္ဘူး၊ မဟုတ္ႏိုင္ဘူး” လုိ႔ အေၾကာက္အကန္ၿငင္းလို႔ မၿဖစ္ႏိုင္ပါဘူး။ အတတ္ပညာတစ္ခုခအားကိုးနဲ႔ ေသဆံုးသူရဲ႕
လားရာဂတိကို မွန္မွန္ကန္ကန္ေဟာေၿပာႏိုင္တဲ့ အမွန္အကန္ပညာသည္ေတြ ရွိႏိုင္ပါတယ္။

“အစစ္တစ္ခု၊ အတုတစ္သိန္း” ဆိုတဲ့အတုိင္း “ကိုယ္တကယ္မသိဘဲနဲ႔ သိသေယာင္ ရမ္းၿဖီး ရမ္းရႊီးတဲ့ ဖိုးရမ္းတုတ္ မရမ္းတုတ္ အၾကံအဖန္အတတ္ပညာ” သည္ ေတြလည္း အမ်ားၾကီးရွိႏိုင္ပါတယ္။ ဒါ့ေၾကာင့္ “ခ်င့္ယံု” လုိ႔ပဲ ေၿပာပါရေစေတာ့။

“ေသဆံုးသူရဲ႕လားရာဂတိကို သိရၿခင္းေၾကာင့္ က်န္ရစ္သူေတြမွာ စိတ္ခ်မ္းသာသြားမလား၊ စိတ္ဆင္းရဲသြားမလား” ဆိုတာကေတာ့ က်န္ရစ္သူေတြရဲ႕စိတ္ဓါတ္ခိုင္မာမႈ၊ စိတ္ဓါတ္ေပ်ာ့ည့ံမႈမွာပဲ မူတည္ပါတယ္။

စိတ္ဓါတ္ခုိင္မာသူေတြကေတာ့ ေသဆံုးသူရဲ႕လားရာဂတိကို သိသိ မသိသိ တုန္လႈပ္မႈရွိမွာ မဟုတ္ပါဘူး။ စိတ္ဓါတ္ေပ်ာ့ည့ံသူေတြကေတာ့ ေသဆံုးသူရဲ႕လားရာဂတိကုိ သိလည္းတုန္လႈပ္မွာပါပဲ။ မသိလည္း တုန္လႈပ္မွာပါပဲ။
“စိတ္ဆင္းရဲၿခင္းဆိုတာက စိတ္ဓါတ္ေပ်ာ့ည့ံတဲ့သူေတြ ကန္ထရိုက္ဆဲြထားတဲ့ ခပ္ည့ံည့ံပစၥည္းတစ္ခုပါ။”

“စိတ္ခ်မ္းသာၿခင္းဆိုတာကေတာ့ စိတ္ဓါတ္ခိုင္မာတဲ့သူေတြရဲ႕ မူပိုင္ရတနာထုပ္ၾကီးတစ္ခု ၿဖစ္ပါတယ္။”
ေသဆံုးသူရဲ႕လားရာဂတိကိုသိရၿခင္းေၾကာင့္ အက်ိဳးကေတာ့ မယုတ္ပါဘူး။ ငရဲ၊ တိရစာၦန္၊ လူ၊ နတ္ ၿဖစ္သြားရင္ ကိုယ္ဘာမွမလုပ္ေပးႏိုင္ေပမယ့္ ၿပိတၱာဘ၀ေရာက္ေနရင္ေတာ့ သူ႕အတြက္ ရည္စူးၿပီး ကုသုိလ္ေကာင္းမႈေတြလုပ္၊ အမွ်ေပးေ၀းႏိုင္ပါတယ္။ ကိုယ့္ကုသိုလ္အမွ်ကို သူသာဓုေခၚရင္ ၿပိတၱာဘံုဘ၀က ကၽြတ္လြတ္ၿပီး ေကာင္းရာသုဂတိကို လားေရာက္သြားႏိုင္ပါတယ္။

“ကံတရားေလသင့္” လို႔ ဘ၀တစ္ခုမွာ ေခတၱခဏေပါင္းဆံုခြင့္ ရၾကတယ္။ “ကံတရားေလပင့္” လို႔ တစ္ေယာက္နဲ႔တစ္ေယာက္ ေ၀းလြင့္ခဲြခြာၾကရတယ္။ ၿမစ္ထဲေမ်ာေနတဲ့ ေဗဒါပင္ေတြလိုပဲ ကံၾကံဳရင္ ၿပန္ဆံုၾကမယ္။ ကံေသးရင္ ၿပန္ေ၀းၾကမယ္။ ကံရည္မတူဘဲ ၿပန္ၾကည္ၿဖဴခ်င္လို႔ မရသလို ကံမေကာင္းဘဲ ၿပန္ေပါင္းခ်င္ေနလို႔လည္း အလကားပါးပဲ။ ကိုယ့္ကံနဲ႔ ကိုယ္ခရီးႏွင္။ သူကံနဲ႔ သူခရီးႏွင္။

ဒါပဲေပါ့။ ဘာစိတ္ဆင္းရဲစရာလိုလို႔လဲ။ တဲြခြင့္ ၾကံဳတုန္း ကိုယ့္တာ၀န္ကိုယ္ေက်၊ သူတာ၀န္သူေက် ၿပီးၿပီေပါ့။ ခဲြခြင့္ ၾကံဳခါမွေတာ့ လြမ္းမေနနဲ႔ေတာ့။ အပိုပါပဲ။
သိၿခင္း၊ မသိၿခင္းမွာ သိၿခင္းေၾကာင့္ အက်ိဳးဆုတ္ယုတ္သြားႏိုင္စရာ အေၾကာာင္းမရွိပါဘူး။ ေကာင္းက်ိဳးဆိုးက်ိဳးဟာ ကိုယ္သိတဲ့ အသိအေပၚမွာ ကိုယ့္ဘက္က ဘယ္လိုတုံ႕ၿပန္သလဲဆိုတဲ့အခ်က္ေပၚမွာပဲ မူတည္ပါတယ္။

အရွင္ဆႏၶာဓိက ေရးသားေတာ္မူေသာ ..ရည္စူးကုသုိလ္လက္ကမ္းစာအုပ္မွ

No comments:

Post a Comment