Tuesday, 24 November 2015
၂၁ ရာစု ဗာဟိရဒါရုစီရိယကုိ ကုိးကြယ္ၾကသူမ်ား [ဓမၼသုေတသီ(မႏၱေလး)]
၂၁ ရာစု ဗာဟိရဒါရုစီရိယကုိ ကုိးကြယ္ၾကသူမ်ား [ဓမၼသုေတသီ(မႏၱေလး)]
------ ------ ------ ------ျပီးခဲ့တဲ့အပတ္ကမိမိ၏မိတ္ေဆြရဟန္းအခ်ိဳ႕နဲ႔အတူရွမ္းျပည္နယ္ေတာင္ပုိင္း၊ ေတာင္ၾကီးျမိဳ႕ကုိ ေလ့လာေရးခရီးသြားေရာက္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ ေတာင္ၾကီးျမိဳ႕ကုိေရာက္ျပီး ေနာက္တစ္ရက္မွာ ပအုိ႔ဝ္ကုိယ္ပုိင္ အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရေဒသျဖစ္တဲ့ ဟုိပုံးျမိဳ႕၊ ေရွးေဟာင္းသမုိင္းဝင္ ထမ္းဆမ္းလႈိဏ္ဂူကုိ ေဒသခံတခ်ိဳ႕က လုိက္ပုိ႔ေပးလုိ႔ အင္မတန္သာယာလွပလြန္းတဲ့ ေတာင္တန္းၾကီးေတြကုိ ျဖတ္ေက်ာ္ျပီး ထမ္းဆမ္းဂူသုိ႔ ေရာက္ျဖစ္ခဲ့ပါတယ္။ အဲဒီမွာထူးျခားတာက လာေရာက္လည္ပတ္သည့္ ဧည့္သည္တုိင္းအသားငါးမ်ားကုိ ထုိနယ္နိမိတ္အတြင္းကုိ လုံးဝယူေဆာင္ခြင့္မရွိပါဘူးတဲ့။ လာသမွ်ဧည့္သည္တုိင္းကုိ ထမင္းျဖဴ၊ ဖရုံသီးေရလုံျပဳတ္နဲ႔ ေကၽြးေမြးဧည့္ခံေနတာကုိလည္း ျမင္ေတြ႔ခဲ့ရပါတယ္။ ဒါနဲ႔မိမိလည္းေဒသခံတစ္ခ်ိဳ႕ကုိေမးျမန္းၾကည့္ေတာ့ ဒီလုိေကၽြးေမြးတာကဒီျမိဳ႕မွာရွိတဲ့ တန္ခုိးၾကီးျပီးရဟႏၱာနီးပါး သမုတ္ထားၾကသည့္ ဟုိပုံးကုိရင္ေလးရွင္ေပါရိႆ၏ အလွဴေတာ္ ျဖစ္ပါတယ္တဲ့။
ေန႔စဥ္ေန႔တုိင္းဒီလုိေကၽြးေမြးေနသည္ဟုလည္းသိခဲ့ရပါတယ္။ ေဒသခံေတြကေတာ့ အားရပါးရသုံးေဆာင္ေနၾကတာကုိ ေတြ႔ျမင္ခဲ့ရပါတယ္။ မိမိအပါအဝင္ မိတ္ေဆြရဟန္းအခ်ိဳ႕ကေတာ့ ေမြေတာ္ကကၠဴမွာ ၾကိဳတင္ျပီးဆြမ္းဘုဥ္းေပးခဲ့လုိ႔ အဆင္ေျပသြားသည္ဟုေျပာရမည္ ျဖစ္ပါတယ္။
ထမင္းေကၽြးေမြးတဲ့ အေဆာင္ေတြကုိေလ့လာျပီးလႈိင္ဂူရွိရာဆီသုိ႔ ေရွဦးလွည့္မိၾကေတာ့ လမ္းေဘးဝဲယာမွာလက္နက္ကုိုင္ ပအုိ႔ဝ္စစ္သားအမ်ားအျပားကုိ ေတြ႔ျမင္ခဲ့ရပါတယ္။ မိမိအတြက္ ပုိ၍အံၾသစရာေကာင္းသည္ကားလႈိင္ဂူအေပါက္ဝ၏ ညာဘက္ျခမ္းတြင္ ပအုိ႔ဝ္ရဟန္းေတာ္တစ္ခ်ိဳ႕နဲ႔ ကုိရင္တစ္ခ်ိဳ႕က သာသနာျပဳရန္ပုံေငြ အေရာင္းဆုိင္ဟု အမည္တပ္ထားသည့္ ဆုိင္ခန္းေလးမွာ ဟုိပုံးကုိရင္ေလးသိဒၶိတင္ထားသည္ဟုဆုိေသာ ေရႊေရာင္ လက္စြပ္၊ လက္ေကာက္၊ ဆြဲၾကိဳးမ်ားကုိ ကုိယ္တုိင္ေရာင္းခ်ေနသည္ကုိ ျမင္ေတြ႔ခဲ့ရျခင္း ျဖစ္ပါတယ္။ ထုိ ပအုိ႔ဝ္ရဟန္းေတာ္မ်ားက မည္သူမွ်ဂရုမစုိက္ ေအးေအးလူလူပင္ ေစ်းဝယ္ဒကာ၊ ဒကာမမ်ားအားေရာင္းခ်ေပးေနေသာ္လည္း မိမိမွာေတာ့ ယုိသူမရွက္ ျမင္သူရွက္ဆုိသလုိ မ်က္ႏွာပူလြန္းလုိ႔ လႈိဏ္ဂူထဲသုိ႔ ေျခလွမ္းခပ္ၾကဲၾကဲျဖင့္ဝင္ေရာက္ခဲ့မိပါတယ္။ဂူထဲေရာက္ေတာ့လည္းအလွဴခံဖလားေတြခုံေပၚတင္ျပီးထုိင္ေစာင့္ေနသည့္ ပအုိ႔ဝ္ရဟန္းေတာ္ တစ္စုကုိထပ္မံျမင္ေတြ႔ခဲ့ရပါတယ္။
လိႈဏ္ဂူထဲမွာရွိတဲ့ ေက်ာက္ပန္းဆြဲအခ်ဳိ႕ကုိ မွတ္တမ္းတင္ဓာတ္ပုံရုိက္ေနတုန္း မိမိႏွင့္အတူပါလာသည့္ ေဒသခံတခ်ိဳ႕က မိမိအနီးအပါးကုိေရာက္လာျပီး အားရဝမ္းသာနဲ႔ “အရွင္ဘုရားကံထူးလုိ႔ ဟုိပုံးကုိရင္ေလးကုိ ဖူးခြင့္ရေတာ့မယ္ဘုရား”လုိ႔ ေလွ်ာက္တင္ၾကရင္း ဟုိပုံးကုိရင္ေလးရွိရာကုိ ပင့္ေဆာင္သြားၾကပါတယ္။ မိမိလည္း ျမင္ဖူးတယ္ရွိေအာင္ လုိက္ၾကည့္မိေတာ့ အလုိ ဘုရားေရ၊ အသက္ေလးဆယ္ေက်ာ္အရြယ္ရွိ ကုိယ္ေတာ္တစ္ပါး ခါးမွာပစၥတုိေသနတ္ ႏွစ္လက္ ခ်ိတ္လုိ႔၊ (တစ္လက္ကေရႊေရာင္၊ တစ္လက္ကေငြေရာင္ျဖစ္ပါတယ္) လည္ပင္းမွာ ေရႊအစစ္နဲ႔ျပဳလုပ္ထားတဲ့ ပုတီးတစ္ကုံးစြတ္ထားျပီး ခႏၶာကုိယ္မွာေတာ့ ဘုရားအေရေတာ္ျဖစ္တဲ့ သကၤန္းေတာ္ကုိဝတ္ရုံထားတဲ့ ရဟန္းလား ကုိရင္လား ေသေသခ်ာခ်ာ ဆုံးျဖတ္ရခက္သည့္ ေဒသခံတုိ႔ အေခၚေဝၚ ဟုိပုံးကုိရင္ေလးဆုိသူကုိ ေတြ႕ျမင္ခဲ့ရပါတယ္။ သူ႔ေဘးမွာလည္း လက္နက္ကုိင္ ပအုိ႔ဝ္စစ္သားေျခာက္ေယာက္က ဝုိင္းဝန္းထားၿပီး လံုျခံဳေရး ေစာင့္ေရွာက္ေနၾကပါတယ္။ လာသမွ် ဧည့္သည္ေတြက ထုိ ဟုိပုံးကုိရင္ေလးဆီကုိသြားျပီး ပုိက္ဆံငါးေထာင္၊ တစ္ေသာင္းအစရွိသည္ကုိ လွဴဒါန္းပူေဇာ္ျပီး သူတုိ႔ဦးေခါင္းကုိ ထို ပုဂၢိဳလ္ကလက္ျဖင့္ပြတ္ေပးကာ ဆုေပးေနသည္ကုိလည္း ျမင္ေတြ႔ခဲ့ရပါတယ္။
မိမိတားျမစ္ေနသည့္ၾကားကပင္ မိမိ၏ ဒကာမအခ်ိဳ႕မွာ ေရာေယာင္ျပီးသြားေရာက္လွဴဒါန္းခဲ့ပါေသးတယ္။ မိမိျမင္ေတြ႔ခဲ့ရသေလာက္ ငါးေထာင္တန္၊ တစ္ေသာင္းတန္၊ တစ္ေထာင္တန္ အစရွိသည့္ ပုိက္ဆံမ်ားမွာ ထုိပုဂၢိဳလ္၏ ေဘးတြင္ အစုလုိက္၊ အပုံလုိက္ ရွိေနသည့္အျပင္ ပီနံအိတ္ႏွင့္ပါ စစ္သားမ်ားကထည့္သိမ္းေနသည္ကုိ ျမင္ေတြ႔ခဲ့ရပါတယ္။ သုိ႔ေသာ္ ထုိဟုိပုံးကုိရင္ေလးကုိ ဧည့္သည္မ်ားကဓာတ္ပုံရုိက္ခြင့္ကုိကား ပအုိ႔ဝ္စစ္သားမ်ားက လုံးဝခြင့္မျပဳေပ။ သူ႔အရပ္ႏွင့္သူ႔ဇာတ္ အဆင္ေျပစြာကေနသည္ျဖစ္ေသာ္လည္း မိမိမွာမူ မဆီမဆုိင္ ထုိ အလိမ္ခံ၊ အလွည့္စားခံ ဒကာ၊ ဒကာမမ်ားကုိယ္စား စိတ္မေကာင္းျဖစ္မိခဲ့ပါတယ္။ အျပန္လမ္းမွာေတာ့ မိမိတုိ႔ကုိကားေမာင္းပုိ႔ ေသာကားဒရုိင္ဘာကုိ ေမးျမန္းစုံစမ္းၾကည့္ေတာ့ ထုိဟုိပုံးကုိရင္ေလးက ဒီဟုိပုံးနယ္တစ္ဝုိက္မွာ အာဏာအရွိဆုံးျဖစ္သလုိ၊ တန္ခုိးအၾကီးဆုံးလည္း ျဖစ္ပါတယ္တဲ့။ ထုိဟုိပုံးကုိရင္ေလးက ဧကမ်ားစြာေသာဘိန္းစုိက္ခင္းေတြ ပုိင္သည့္အျပင္၊ သစ္ခုိးထုတ္တဲ့ ခရုိနီေတြ စီးပြားေရးသမားေတြက သူ႔ကုိလစဥ္ေၾကးေပးရပါတယ္တဲ့။ အဲဒီကရတဲ့ ေငြေတြနဲ႔ သူ႔ပအုိ႔ဝ္စစ္သားတြကုိ ေထာက္ပံ့တယ္၊ ျပီးေတာ့ အမ်ားျမင္ေကာင္းေအာင္ ဘုရားတည္ေပးတယ္တဲ့။
တကယ္ေတာ့ သူ႔နယ္တစ္ဝုိက္မွာသက္သက္လြတ္နဲ႔ ထမင္းေကၽြးေမြးတယ္ဆုိတဲ့ ေကာင္းကြက္ကေလးတခုကုိ အကာအကြယ္ယူျပီး မေကာင္းမႈဒုစရုိက္ေတြကုိ ျပဳမႈေဆာင္ရြက္ေနတဲ့သူ၊ လာသမွ်လူအေပါင္းကုိ လိမ္ညာလွည့္ဖ်ားျပီး ပုိက္ဆံေတာင္းေနတဲ့သူဆုိတာ အဲဒီနယ္မွာရွိၾကတဲ့ ေဒသခံေတြက လုံးဝ မသိရွိၾကပါဘူး။ မိမိဆက္ဆံၾကည့္သေလာက္ ပအုိ႔ဝ္တုိင္းရင္းသားေတြက ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာကုိ တကယ္ျမတ္ႏုိးကုိးကြယ္ၾက သလုိ ရဟန္း၊ သံဃာေတြနဲ႔ပတ္သက္ရင္လည္း အင္မတန္မွ ေလးစားၾကည္ညိဳၾကတဲ့သူေတြပါ။ သုိ႔ေသာ္ စာဖတ္အားနည္းၾကသည့္အျပင္ ကုိယ္ပုိင္စဥ္းစားေတြးေခၚ တက္မူသိပ္မရွိၾကတဲ့အတြက္ ထုိကဲ့သုိ႔ အလိမ္အညာလုပ္ဇာတ္ၾကီးကုိ ဘုရားတမွ် ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္ေနၾကတာပါ။ လူသတ္လက္နက္ျဖစ္တဲ့ ပစၥတုိႏွစ္လက္ ခါးမွာခ်ိတ္ျပီး ဘိန္းစုိက္တဲ့ ကုိယ္ေတာ္က သက္သက္လြတ္ စားျပရုံနဲ႔ ရဟႏၱာလုိလုိ၊ ဘာလုိလုိယုံၾကည္သြားၾကတဲ့ ပအုိ႔ဝ္တုိင္းရင္းသားေတြရဲ႕ သဒၶါတရားဟာအင္မတန္မွ ေၾကာက္စရာေကာင္းလွပါတယ္။ ဒီအျဖစ္အပ်က္ေလးနဲ႔ ပတ္သက္ျပီး (အံ-၁-ပါ-၂၅၊ ႒-၂၁၇) မွာ ျမတ္စြာဘုရားရွင္ ေဟာၾကားခဲ့တဲ့ ဗာဟိယဒါရုစီရိယမေထရ္ရဲ႕ ဇာတ္လမ္းအက်ဥ္းကုိေျပာျပခ်င္ပါတယ္။
တခါတုန္းကဗာဟိယတုိင္းသားျဖစ္တဲ့ ဗာဟိယအမည္ရွိ ကုန္သည္တစ္ေယာက္ဟာ ကုန္သြယ္ဖုိ႔ရန္ သေဘၤာျဖင့္ သမုဒၵယာခရီးကုိ သြားခဲ့ပါတယ္။ လမ္းတဝက္မွာ သေဘၤာေမွာက္ေတာ့ ဗာဟိယကုန္သည္လည္း သေဘၤာပ်က္ေပၚကေမွ်ာလာတဲ့ ပ်ဥ္ခ်ပ္မ်ားကုိတြယ္ဖက္ျပီး ေရးစီအတုိင္းလုိက္ပါလာရင္း အသက္ရွင္ခြင့္ ရရွိခဲ့ပါတယ္။ ရက္အနည္းငယ္ၾကာေတာ့ သုပၸါရကဆုိုတဲ့ သေဘၤာဆိပ္တခုအနီးမွာ ေသာင္တင္ခဲ့ပါတယ္။ ဗာဟိယရဲ႕ အဝတ္အစားေတြက ေရစီးထဲမွာေမွ်ာပါေပ်ာက္ကြယ္ကုန္လုိ႔ သူဖက္တြယ္လာတဲ့ ပ်ဥ္ခ်ပ္မ်ားကုိ ျဖဳတ္ျပီး ၾကိဳးနဲ႔တြဲခ်ည္၍ ခါးမွာရစ္ပတ္ထားလုိက္ပါတယ္။ ထုိ႔ေနာက္ အစားအေသာက္ ေတာင္းရမ္းစားေသာက္ဖုိ႔ ကမ္းစပ္အနီးရွိရြာထဲကုိ ဝင္ခဲ့ပါတယ္။ သုပၸါရကရြာသူရြာသားေတြက ပ်ဥ္ခ်ပ္ေတြခါးမွာ အရွက္လုံပတ္ခ်ည္ထားျပီး ခြက္တလုံးကုိင္ထားတဲ့ ဗာဟိယကုိ ျမင္တဲ့အခါ ျခိဳးျခံတဲ့အက်င့္ကုိက်င့္ေနတဲ့ ရဟႏၱာတပါးလုိ႔ ထင္မွတ္ျပီး ၾကည္ညိဳသဒၶါပြားကာ မြန္မြန္ျမတ္ျမတ္ အစားအေသာက္ေတြကုိ လွဴဒါန္းၾကပါေတာ့တယ္။ ဒါ့အျပင္ ရြာသားေတြကဗာဟိယကုိ ရြာထိပ္ကဇရပ္မွာ သီတင္းသုံးေနထုိင္ေပးဖုိ႔ ေတာင္းဆုိၾကပါတယ္။ ဗာဟိယလည္း ေခ်ာ္လဲေရာထုိင္ရင္း ရြာသူရြာသားေတြ ရုိေသေလးစြာ ျပဳစုလုပ္ေကၽြးသည္ကုိ အခန္႔သားခံယူျပီး စံစားေနပါေတာ့တယ္။
လူေတြကရဟႏၱာဆုိျပီး ကုိးကြယ္ဆည္းကပ္ကာ ေခၚေျပာသံေတြ ၾကားရဖန္မ်ားေတာ့ ဗာဟိယလည္း သူ႔ကုိယ္သူစိတ္ၾကီးဝင္ျပီး ရဟႏၱာလုိ႔ ထင္မွတ္လာခဲ့ပါတယ္။ ေလာကတြင္ ရဟႏၱာရွိ၏ ထုိရဟႏၱာတုိ႔တြင္ ငါသည္ တပါးအပါအဝင္ျဖစ္၏ဟု ထင္မွတ္ေနပါေတာ့တယ္။ ဒါေၾကာင့္ပင္ ရရွိလာတဲ့ အဝတ္အစားမ်ားကုိ မဝတ္ေတာ့ဘဲ ပ်ဥ္ျပားကုိခါးမွာပတ္ျပီး ရဟႏၱာအျဖစ္ေနထုိင္ပါေတာ့တယ္။ ဗာဟိယဟူေသာမူလနာမည္တြင္ ဒါရုစီရိယဆုိတဲ့ ဂုဏ္ပုဒ္ကုိေပါင္းထည့္ကာ လူအမ်ားကသူ႔ကုိ ဗာဟိယဒါရုစီရိယလုိ႔ ေခၚၾကပါေတာ့တယ္။ ဒါရုစီရိယဟူသည္မွာ ျမန္မာလုိ ပ်ဥ္ခ်ပ္ကုိဝတ္ဆင္ေသာသူဟု အဓိပၸါယ္ရပါတယ္။ ရဟႏၱာအက်င့္ကုိမက်င့္ပါဘဲ ရဟႏၱာရယ္လုိ႔ သူ႔ကုိယ္သူစိတ္ၾကီးဝင္ေနတဲ့ ဗာဟိယဒါရုစီရိယ၏ အျဖစ္ကုိ ကႆပဘုရားရွင္လက္ထက္က သူနဲ႔အတူရဟန္းအျဖစ္ျဖင့္ တရားက်င့္ျပီး ျဗဟၼာ့ဘုံေရာက္ေနတဲ့ ျဗဟၼာၾကီးက ျမင္ေတြ႕သြားခဲ့ပါတယ္။အနာဂါမ္ျဖစ္ေနတဲ့ သူရဲ႕သူငယ္ခ်င္း ျဗဟၼာၾကီးကစိတ္ၾကီးဝင္ေနတဲ့ ဗာဟိယကုိအပါယ္မလားဖုိ႔ရန္ တညတြင္ ကုိယ္ထင္ျပျပီး ေအာက္ပါအတုိင္းသတိေပးစကား ေျပာၾကားခဲ့ပါတယ္။ “အခ်င္းဗာဟိယ သင္ဟာ ရဟႏၱာ မဟုတ္ေသးဘူး။ သင့္မွာ ရဟႏၱာျဖစ္ႏုိင္တဲ့ အက်င့္လည္း မရွိေသးဘူး။ ဒါေၾကာင့္ သင္၏ အယူမွားျခင္းကုိ စြန္႔ပစ္ေလာ့။ ငါသည္ ျဗဟၼာဘုံမွ ျဗဟၼာၾကီးတဦးျဖစ္ပါတယ္။ ငါသည္ ဘဝတခုမွာ သင္ႏွင့္အတူ တရားက်င့္ခဲ့ဖူးတဲ့ မိတ္ေဆြျဖစ္လုိ႔ အခုလုိသတိေပးစကားေျပာရျခင္းျဖစ္ပါတယ္”လုိ႔ ေျပာခဲ့ပါတယ္။
ျဗဟၼာၾကီးကုိ ကုိယ္တုိင္ျမင္ရျပီး ျဗဟၼာၾကီးစကားကုိ ၾကားလုိက္ရတဲ့အခါ ဗာဟိယတေယာက္ အင္မတန္တုန္လႈပ္သြားျပီး သူ႔အမွားကုိခ်က္ခ်င္းဆင္ျခင္မိကာ ျဗဟၼာၾကီးကုိ “အရွင္ျဗဟၼာမင္းၾကီး ေလာကမွာ ရဟႏၱာရွိပါသလား၊ မည္သည့္အရပ္တြင္ ရွိသနည္း၊ အကၽြႏု္ပ္အားလမ္းညႊန္ပါေလာ့“ဟုေမးျမန္းခဲ့ပါတယ္။ ျဗဟၼာၾကီးကလည္း ျမတ္စြာဘုရားရွင္ရွိရာ သာဝတၳိျပည္ကုိလမ္းညႊန္လုိက္လုိ႔ ဗာဟိယတေယာက္ ဘုရားရွင္ဆီေရာက္ျပီး ပါရမီဓာတ္ခံရွိသူပီပီတရားနာယူကာ ရဟႏၱာအျဖစ္ကုိ ေရာက္ရွိသြားပါတယ္။ သုိ႔ေသာ္လည္း ရဟန္းအျဖစ္ကုိကား မရရွိေသးေပ၊ ဒါေၾကာင့္ ျမတ္စြာဘုရားထံမွာ ရဟန္းျပဳခြင့္ေတာင္းေသာအခါ ဘုရားရွင္ကသပိတ္၊ သကၤန္းရွာခုိင္းခဲ့ပါတယ္။ ဗာဟိယလည္းသပိတ္၊ သကၤန္းအရွာထြက္ရင္းလမ္းမွာ ဘီလူးမဝင္ပူးေနတဲ့ ႏြားမတစ္ေကာင္ကသူ႔ကုိ ေဝွ႔သတ္လုိက္လုိ႔ ရဟႏၱာျဖစ္ေသာ္လည္း သကၤန္းဝတ္ခြင့္မရလုိက္ဘဲ ပရိနိဗၺာန္ျပဳသြားခဲ့ပါတယ္။
ဒီဗာဟိယဒါရုစီရိယဇာတ္လမ္းႏွင့္ ရွမ္းျပည္နယ္ ပအုိ႔ဝ္ကုိယ္ပုိင္အုပ္ခ်ဳပ္ခြင့္ရ ဟုိပုံးျမိဳ႕မွာမိမိၾကံဳေတြ႕ခဲ့ရတဲ့ ဟုိပုံးကုိရင္ေလးရဲ႕ လက္ရွိျပဳမႈ က်င့္သုံးေနတာေတြဟာ အားလုံးနီးပါး အတူတူပဲျဖစ္ပါတယ္။ ဒါေၾကာင့္ ၂၁ရာစု ဗာဟိယဒါရုစီရိယျဖစ္တဲ့ ဟုိပုံးကုိရင္ေလးဆုိသူဟာ ေဒသခံျပည္သူေတြရဲ႕ပညာမပါတဲ့ မ်က္ကန္းယုံၾကည္မႈ သဒၶါတရားကုိအလဲြသုံးစားလုပ္ျပီး ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာကုိ ညစ္ႏြမ္းေအာင္၊ အေရာင္ေတြ ေမွးမွိန္ေအာင္ ျပဳလုပ္ေနတဲ့ သာသနာ့ႏြယ္ဝင္ အတုအေယာင္တပါးသာျဖစ္တယ္ဆုိတာ ပညာရွိသူတုိင္းသိရွိႏုိင္ပါတယ္။ ေမ်ာက္ျပျပီးဆန္ေတာင္းတဲ့ လုပ္ရပ္ေတြဟာမိမိတုိ႔ ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာမွာ အေတြ႔ျမင္ရဆုံး ျဖစ္ပါတယ္။ ထုိ႔အျပင္ အမ်ားစုေသာေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာဝင္တုိ႔ဟာ သကၤန္းပတ္ထားလွ်င္ ၾကည္ညိဳစရာဟုယုံၾကည္ထားၾကသည့္ အင္မတန္ ရုိးအလြန္းတဲ့ စိတ္ဓာတ္ေတြေၾကာင့္ မိမိတုိ႔ ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာဟာ တျဖည္းျဖည္းဆုတ္ယုတ္လာကုိလည္း သတိျပဳေစခ်င္ပါတယ္။ ထုိ အလဇီၨပုဂၢိဳလ္တုိ႔၏ လုပ္ရပ္ေတြေၾကာင့္ မိမိတုိ႔ ေထရဝါဒဗုဒၶဘာသာဟာ အရွက္ရစရာ ဂုဏ္သိကၡာမဲ့စရာေတြ အမ်ားအျပားကုိ ေတြ႔ျမင္ေနရပါျပီ။
ထုိ႔ေၾကာင့္ သက္ဆုိင္ရာတာဝန္ရွိဆရာေတာ္၊ သံဃာေတာ္မ်ားအေနျဖင့္ ယခုကဲ့သုိ႔ သာသနာကုိညစ္ႏြမ္းေအာင္ ျပဳမႈေဆာင္ရြက္ေနသူမ်ားကုိ ကုိးကြယ္သူဒကာ၊ ဒကာမမ်ားသာသနာအေပၚ အထင္အျမင္လြဲမွားမႈမ်ား မျဖစ္ေပၚလာခင္ အျမန္ဆုံးအေရးယူေဆာင္ရြက္ေပးသင့္ပါတယ္။ သာသနာေတာ္ကုိ အၾကည္ညိဳပ်က္ျပီဆုိတာနဲ႔ သာသနာေတာ္ကုိ ေထာက္ပံ့ေပးကမ္း လွဴဒါန္းၾကေတာ့မွာ မဟုတ္ပါဘူး။ သစ္ပင္တစ္ပင္ဟာ ေရေျမဆီၾသဇာမရရွိရင္ ေကာင္းစြာမရွင္သန္ႏုိင္ျခင္း၊ ေျခာက္ကပ္ညိွဳးႏြမ္းျပီးေသဆုံးရျခင္းဆုိတဲ့ အက်ိဳးတရားမ်ားကုိ ျဖစ္ေစသလုိ ဒကာ၊ ဒကာမမ်ားရဲ႕ ေထာက္ပံ့ေပးကမ္းလွဴဒါန္းမႈကုိမရရွိေတာ့ဘဲ သာသနာေတာ္ၾကီးအေနနဲ႔ စင္စင္ၾကယ္ၾကယ္ ေရရွည္တည္တံ့ႏုိင္မွာမဟုတ္ပါဘူး။
တဖက္တြင္လည္း ဒကာ၊ ဒကာမမ်ားအေနျဖင့္ ထုိကဲ့သုိ႔ သာသနာကုိခုတုံးလုပ္ျပီး ကုိယ္က်ိဳးရွာေနသူမ်ား၊ သာသနာကုိပ်က္စီးေအာင္ ေစာ္ကားေနသူမ်ားကုိ မၾကည္ညိဳ မကုိးကြယ္သင့္ပါဘူး။ အယုတ္စြဆုံး အားေပးအားေျမွာက္မႈကုိ ျဖစ္ေစမည့္ ေပးကမ္းလွဴဒါန္းျခင္းကုိပင္ မျပဳမိေစဖုိ႔ အထူးပင္ လုိအပ္ပါေၾကာင္း တုိက္တြန္းလုိက္ရပါတယ္။
ဓမၼသုေတသီ(မႏၱေလး)qqq
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment