Wednesday, 27 July 2016
☆ မြန္းလြဲပိုင္းတြင္ မည္သည့္ေဖ်ာ္ရည္ကို ေသာက္သံုးမႈ အပ္,မအပ္ သိလိုလွ်င္ ...
☆ မြန္းလြဲပိုင္းတြင္ မည္သည့္ေဖ်ာ္ရည္ကို ေသာက္သံုးမႈ အပ္,မအပ္ သိလိုလွ်င္ ...
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
☆ ”၀ိနည္းမဟာပေဒသတရား ေလးပါး” ☆
☆ ၁။ ရဟန္းတို႔ ...အၾကင္ အရာ၀တၳဳကို ငါဘုရားသည္ “ဤအရာ၀တၳဳသည္ မ
အပ္” ဟု မပယ္ျမစ္အပ္၊ ထို အရာ၀တၳဳသည္ ၀ိနည္းေဒသနာေတာ္ႏွင့္ ညိႇႏႈိင္း၍
ၾကည့္ေသာ္ မအပ္စပ္သည့္ဘက္သို႔ ညီေလ်ာ္လ်က္ အပ္စပ္ သည့္ဘက္ကို တား
ျမစ္ခဲ့လွ်င္ ထိုအရာ၀တၳဳသည္ သင္ခ်စ္သားတို႔အဖို႔ရာ မအပ္စပ္။
☆ ၂။ ရဟန္းတို႔ ...အၾကင္ အရာ၀တၳဳကို ငါဘုရားသည္ “ဤအရာ၀တၳဳသည္ မ
အပ္”ဟု မပယ္ျမစ္အပ္၊ ထိုအရာ၀တၳဳသည္ ၀ိနည္းေဒသနာေတာ္ႏွင့္ ညိႇႏႈိင္း
၍ ၾကည့္ေသာ္ အပ္စပ္သည့္ဘက္သို႔ ညီေလ်ာ္လ်က္ မအပ္စပ္သည့္ဘက္ကို တားျမစ္ခဲ့လွ်င္ ထိုအရာ၀တၳဳသည္ သင္ခ်စ္သားတို႔အဖို႔ရာ အပ္စပ္၏။
☆ ၃။ ရဟန္းတို႔ ...အၾကင္ အရာ၀တၳဳကို ငါဘုရားသည္ “ ဤအရာ၀တၳဳသည္ အပ္
စပ္၏”ဟု ခြင့္မျပဳအပ္၊ ထို ခြင့္မျပဳအပ္ေသာ အရာ၀တၳဳသည္ ၀ိနည္းေဒသနာ
ေတာ္ႏွင့္ ညိႇႏႈိင္း၍ ၾကည့္ေသာ္ မအပ္စပ္သည့္ဘက္သို႔ ညီေလ်ာ္လ်က္ အပ္စပ္
သည့္ဘက္ကို တားျမစ္ခဲ့လွ်င္ ထိုအရာ၀တၳဳသည္ သင္ခ်စ္သားတို႔အဖို႔ရာ မအပ္
စပ္။
☆ ၄။ ရဟန္းတို႔ ...အၾကင္ အရာ၀တၳဳကို ငါဘုရားသည္ “ ဤအရာ၀တၳဳသည္ အပ္
စပ္၏”ဟု ခြင့္မျပဳအပ္၊ ထို ခြင့္မျပဳအပ္ေသာ အရာ၀တၳဳသည္ ၀ိနည္းေဒသနာ
ေတာ္ႏွင့္ ညိႇႏႈိင္း၍ ၾကည့္ေသာ္ အပ္စပ္သည့္ဘက္သို႔ ညီေလ်ာ္လ်က္ မအပ္စပ္
သည့္ဘက္ကို တားျမစ္ခဲ့လွ်င္ ထိုအရာ၀တၳဳသည္ သင္ခ်စ္သားတို႔အဖို႔ရာ အပ္စပ္
၏။ (၀ိ၊၃၊၃၄၈-၃၄၉။)
☆ ဤကား ၀ိနည္းေဒသနာေတာ္၌ ေဟာၾကားထားေတာ္မူအပ္ေသာ မဟာပေဒ
သ အမည္ရသည့္ ဥပေဒသႀကီး ေလးခ်က္ပင္ ျဖစ္သည္။ “ဤအမႈသည္ ရဟန္း
တို႔အား အပ္စပ္၏၊ ဤအမႈသည္ ရဟန္းတို႔အား မအပ္စပ္”ဟူ၍ အပ္မႈ မအပ္မႈ
ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ဆုံးျဖတ္ဖြယ္ အခြင့္ၾကံဳႀကိဳက္လာလွ်င္ အထက္ပါ ၀ိနည္းေဒသနာ
ေတာ္၌လာရွိေသာ ၀ိနည္းမဟာပေဒသတည္းဟူေသာ ၀ိနည္းဥပေဒသႀကီး (၄)
မ်ဳိးတို႔ျဖင့္ ႏိႈင္းခ်ိန္၍ ဆုံးျဖတ္ရမည္။
☆ ထို ၀ိနည္းမဟာပေဒသ (၄)ပါးတို႔ျဖင့္ ႏိႈင္းခ်ိန္ဆင္ျခင္ ၾကည့္႐ႈခဲ့ေသာ္ အပ္စပ္
သည့္ဘက္သို႔ ညီေလ်ာ္ေသာအမႈကိုမွ “ဤအမႈသည္ အပ္စပ္၏”ဟူ၍ ဆုံးျဖတ္ရ
၏။ ထိုသို႔ ၀ိနည္းမဟာပေဒသ (၄)ပါးတို႔ျဖင့္ ႏိႈင္းခ်ိန္ဆင္ျခင္ၾကည့္္႐ႈခဲ့ေသာ္ မ
အပ္စပ္သည့္ဘက္သို႔ ညီေလ်ာ္ေနေသာ အမႈမ်ဳိး ျဖစ္ခဲ့လွ်င္ “ဤအမႈသည္ မအပ္
စပ္”ဟူ၍ ဘဆုံးျဖတ္ရ၏။
☆ ဤအရာ၌ ဓမၼသဂၤါဟကမေထရ္ အမည္ရေတာ္မူၾကကုန္ေသာ သဂၤါယနာ
မေထရ္ျမတ္ႀကီးတို႔၏ ၀ိနည္း မဟာပေဒသတရား (၄)ပါးတို႔ႏွင့္အညီ နည္းယူ၍ ဆုံးျဖတ္ထားအပ္ကုန္ေသာ ျဖတ္ထုံးတို႔တြင္ ျဖတ္ထုံး အနည္းငယ္ကို သေဘာ
ေပါက္ေစရန္ ေကာက္ႏုတ္ေဖာ္ျပအပ္ပါသည္။
အႏုဇာနာမိ ဘိကၡေ၀ သဗၺံ ဖလရသံ ဌေပတြာ ဓညဖလရသံ။ (၀ိ၊၃၊၃၄၄။)
☆ ရဟန္းတို႔ ...စပါးသီးအရည္ကို (စပါးသီးျဖင့္ ျပဳလုပ္စီမံထားအပ္ေသာ ေဖ်ာ္
ရည္ကို) ထား၍ (အလုံးစုံေသာ အသီးအရည္ကို အလုံးစုံေသာ သစ္သီးျဖင့္ ျပဳ
လုပ္စီမံထားေသာ ေဖ်ာ္ရည္ကို) ငါဘုရား ခြင့္ျပဳေတာ္မူ၏။
☆ ဤအထက္ပါ ပါဠိေတာ္တြင္ ဘုရားရွင္သည္ စပါး (၇)မ်ဳိးျဖင့္ ျပဳလုပ္စီမံထား
ေသာ ေဖ်ာ္ရည္ကို မြန္းလြဲပိုင္းတြင္ ရဟန္းတို႔အား မအပ္ဟု ေသာက္သုံးမႈကို ပယ္ျမစ္ထားေတာ္မူ၏။
☆ ထန္းသီး အုန္းသီး အိမ္ပိႏၷဲသီး ေတာင္ပိႏၷဲသီး ဗူးသီး ဖ႐ုံသီး သခြားငျပဳတ္ သ
ခြားငေၾကာင္ သခြားငဆစ္ဟူေသာ သီးႀကီး (၉)မ်ဳိးႏွင့္ ပဲအမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔သည္ စပါး
ႏွင့္ အလားတူ၏။
☆ ယင္းသီးႀကီး (၉)မ်ဳိးႏွင့္ ပဲအမ်ဳိးမ်ဳိးကို ၀ိနည္းပါဠိေတာ္၌ ရဟန္းတို႔အား ေဖ်ာ္
ရည္ျပဳလုပ္စီမံ၍ မြန္းလြဲပိုင္း၌ သုံးစြဲရန္ မအပ္ဟု တိုက္႐ိုက္ မပယ္ျမစ္အပ္ေသာ္
လည္း မအပ္ဟု တိုက္႐ိုက္ပယ္ျမစ္ထားအပ္ေသာ စပါး (၇)မ်ဳိးႏွင့္ ဆီေလ်ာ္ေန
၏၊ သို႔အတြက္ မြန္းလြဲပိုင္း၌ ယင္းသီးႀကီး (၉)မ်ဳိးႏွင့္ ပဲအမ်ဳိးမ်ဳိးကိုလည္း ေဖ်ာ္ရည္
ျပဳလုပ္စီမံ၍ ရဟန္းတို႔ သုံးေဆာင္ရန္ မအပ္။
(၀ိ၊႒၊၃၊၃၈၄-၃၈၅။)
☆ အႏုဇာနာမိ ဘိကၡေ၀ အ႒ ပါနာနိ အမၺပါနံ ဇမၺဳပါနံ ေစာစပါနံ ေမာစပါနံ မဓူ
ကပါနံ မုဒၵိကပါနံ သာလူကပါနံ ဖာ႐ုသကပါနံ။ (၀ိ၊၃၊၃၄၄။)
☆ ရဟန္းတို႔ ...သရက္သီးအေဖ်ာ္ သေျပသီးအေဖ်ာ္ ေတာငွက္ေပ်ာသီးအေဖ်ာ္ အိမ္ငွက္ေပ်ာသီးအေဖ်ာ္ သစ္မည္စည္သီးအေဖ်ာ္ သျပက္သီးအေဖ်ာ္ ၾကာစြယ္အ
ေဖ်ာ္ ဖက္သက္တေရာ္သီးအေဖ်ာ္ ဤ (၈)မ်ဳိးေသာ အေဖ်ာ္တို႔ကို (မြန္းလြဲပိုင္း၌ ဆာေလာင္မြတ္သိပ္ျခင္းဟူေသာ အေၾကာင္းထင္ရွားရွိခဲ့ေသာ္ ရဟန္းတို႔
ေသာက္သုံးရန္ ငါဘုရား) ခြင့္ျပဳေတာ္မူ၏။ (၀ိ၊၃၊၃၄၄။)
☆ ဤအထက္ပါ အေဖ်ာ္ (၈)မ်ဳိးကား ဘုရားရွင္တိုက္႐ိုက္ခြင့္ျပဳထားေတာ္မူေသာ အေဖ်ာ္မ်ား ျဖစ္ၾက၏။ သီးႀကီး (၉)မ်ဳိးç စပါး (၇)မ်ဳိး, ပဲအမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔မွ ႂကြင္းေသာ ႀကိမ္သီး, ေရွာက္သီး (ကြၽဲေကာသီး), သီးသီး, ႀကိဳ႕သီးစေသာ သစ္သီးႀကီးငယ္
အသြယ္သြယ္တို႔ျဖင့္ ျပဳလုပ္စီမံထားအပ္ေသာ (ေရေအးႏွင့္ ေဖ်ာ္စပ္ထားေသာ) အေဖ်ာ္အမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔သည္လည္း အေဖ်ာ္ (၈)မ်ဳိးႏွင့္ အလားတူၾက၏။
☆ ထိုအေဖ်ာ္အမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔ကို ဘုရားရွင္သည္ တိုက္႐ိုက္ ခြင့္ျပဳထားေတာ္ မမူအပ္
ေသာ္လည္း စင္စစ္အားျဖင့္ အေဖ်ာ္အမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔သည္ ဘုရားရွင္ တိုက္႐ိုက္ ခြင့္ျပဳ
ထားေတာ္မူအပ္သည့္ အပ္စပ္သည့္ အေဖ်ာ္ (၈)မ်ဳိးတို႔ႏွင့္ ဆီေလ်ာ္ေနၾကကုန္၏။
☆ ထို႔ေၾကာင့္ ရဟန္းတို႔အား မြန္းလြဲပိုင္း၌ ဆာေလာင္မြတ္သိပ္ျခင္းဟူေသာ ပိပါသ အေၾကာင္းတရား ထင္ရွားရွိခဲ့ေသာ္ ေသာက္သုံးျခင္းငွာ အပ္ကုန္၏။ (၀ိ၊႒၊၃၊၃၈၅။)
☆ ဤကား ၀ိနည္းအရာ၌ မဟာပေဒသတရား (၄)ပါးႏွင့္ ႏိႈင္းညိႇ၍ အပ္သည္ႏွင့္
ဆီေလ်ာ္ပါက အပ္၏ဟု, မအပ္သည္ႏွင့္ဆီေလ်ာ္ပါက မအပ္ဟု သဂၤါယနာမဟာ
ေထရ္ျမတ္တို႔ ဆုံးျဖတ္ထားအပ္ေသာ သုတၱႏုေလာမ အမည္ရေသာ တရားပုံစံ
အခ်ဳိ႕ ျဖစ္သည္။
☆ ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္ ☆
☆ နိဗၺာနဂါမိနိပဋိပဒါ -- ပထမတြဲ ☆
☆ Buddhavasa Tiloka ☆ျပန္လည္ မွ်ေဝျခင္း
kuantan min yar ☆ မြန္းလြဲပိုင္းတြင္ မည္သည့္ေဖ်ာ္ရည္ကို ေသာက္သံုးမႈ အပ္,မအပ္ သိလိုလွ်င္ ...
= = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = = =
☆ ”၀ိနည္းမဟာပေဒသတရား ေလးပါး” ☆
☆ ၁။ ရဟန္းတို႔ ...အၾကင္ အရာ၀တၳဳကို ငါဘုရားသည္ “ဤအရာ၀တၳဳသည္ မ
အပ္” ဟု မပယ္ျမစ္အပ္၊ ထို အရာ၀တၳဳသည္ ၀ိနည္းေဒသနာေတာ္ႏွင့္ ညိႇႏႈိင္း၍
ၾကည့္ေသာ္ မအပ္စပ္သည့္ဘက္သို႔ ညီေလ်ာ္လ်က္ အပ္စပ္ သည့္ဘက္ကို တား
ျမစ္ခဲ့လွ်င္ ထိုအရာ၀တၳဳသည္ သင္ခ်စ္သားတို႔အဖို႔ရာ မအပ္စပ္။
☆ ၂။ ရဟန္းတို႔ ...အၾကင္ အရာ၀တၳဳကို ငါဘုရားသည္ “ဤအရာ၀တၳဳသည္ မ
အပ္”ဟု မပယ္ျမစ္အပ္၊ ထိုအရာ၀တၳဳသည္ ၀ိနည္းေဒသနာေတာ္ႏွင့္ ညိႇႏႈိင္း
၍ ၾကည့္ေသာ္ အပ္စပ္သည့္ဘက္သို႔ ညီေလ်ာ္လ်က္ မအပ္စပ္သည့္ဘက္ကို တားျမစ္ခဲ့လွ်င္ ထိုအရာ၀တၳဳသည္ သင္ခ်စ္သားတို႔အဖို႔ရာ အပ္စပ္၏။
☆ ၃။ ရဟန္းတို႔ ...အၾကင္ အရာ၀တၳဳကို ငါဘုရားသည္ “ ဤအရာ၀တၳဳသည္ အပ္
စပ္၏”ဟု ခြင့္မျပဳအပ္၊ ထို ခြင့္မျပဳအပ္ေသာ အရာ၀တၳဳသည္ ၀ိနည္းေဒသနာ
ေတာ္ႏွင့္ ညိႇႏႈိင္း၍ ၾကည့္ေသာ္ မအပ္စပ္သည့္ဘက္သို႔ ညီေလ်ာ္လ်က္ အပ္စပ္
သည့္ဘက္ကို တားျမစ္ခဲ့လွ်င္ ထိုအရာ၀တၳဳသည္ သင္ခ်စ္သားတို႔အဖို႔ရာ မအပ္
စပ္။
☆ ၄။ ရဟန္းတို႔ ...အၾကင္ အရာ၀တၳဳကို ငါဘုရားသည္ “ ဤအရာ၀တၳဳသည္ အပ္
စပ္၏”ဟု ခြင့္မျပဳအပ္၊ ထို ခြင့္မျပဳအပ္ေသာ အရာ၀တၳဳသည္ ၀ိနည္းေဒသနာ
ေတာ္ႏွင့္ ညိႇႏႈိင္း၍ ၾကည့္ေသာ္ အပ္စပ္သည့္ဘက္သို႔ ညီေလ်ာ္လ်က္ မအပ္စပ္
သည့္ဘက္ကို တားျမစ္ခဲ့လွ်င္ ထိုအရာ၀တၳဳသည္ သင္ခ်စ္သားတို႔အဖို႔ရာ အပ္စပ္
၏။ (၀ိ၊၃၊၃၄၈-၃၄၉။)
☆ ဤကား ၀ိနည္းေဒသနာေတာ္၌ ေဟာၾကားထားေတာ္မူအပ္ေသာ မဟာပေဒ
သ အမည္ရသည့္ ဥပေဒသႀကီး ေလးခ်က္ပင္ ျဖစ္သည္။ “ဤအမႈသည္ ရဟန္း
တို႔အား အပ္စပ္၏၊ ဤအမႈသည္ ရဟန္းတို႔အား မအပ္စပ္”ဟူ၍ အပ္မႈ မအပ္မႈ
ႏွင့္ စပ္လ်ဥ္း၍ ဆုံးျဖတ္ဖြယ္ အခြင့္ၾကံဳႀကိဳက္လာလွ်င္ အထက္ပါ ၀ိနည္းေဒသနာ
ေတာ္၌လာရွိေသာ ၀ိနည္းမဟာပေဒသတည္းဟူေသာ ၀ိနည္းဥပေဒသႀကီး (၄)
မ်ဳိးတို႔ျဖင့္ ႏိႈင္းခ်ိန္၍ ဆုံးျဖတ္ရမည္။
☆ ထို ၀ိနည္းမဟာပေဒသ (၄)ပါးတို႔ျဖင့္ ႏိႈင္းခ်ိန္ဆင္ျခင္ ၾကည့္႐ႈခဲ့ေသာ္ အပ္စပ္
သည့္ဘက္သို႔ ညီေလ်ာ္ေသာအမႈကိုမွ “ဤအမႈသည္ အပ္စပ္၏”ဟူ၍ ဆုံးျဖတ္ရ
၏။ ထိုသို႔ ၀ိနည္းမဟာပေဒသ (၄)ပါးတို႔ျဖင့္ ႏိႈင္းခ်ိန္ဆင္ျခင္ၾကည့္္႐ႈခဲ့ေသာ္ မ
အပ္စပ္သည့္ဘက္သို႔ ညီေလ်ာ္ေနေသာ အမႈမ်ဳိး ျဖစ္ခဲ့လွ်င္ “ဤအမႈသည္ မအပ္
စပ္”ဟူ၍ ဘဆုံးျဖတ္ရ၏။
☆ ဤအရာ၌ ဓမၼသဂၤါဟကမေထရ္ အမည္ရေတာ္မူၾကကုန္ေသာ သဂၤါယနာ
မေထရ္ျမတ္ႀကီးတို႔၏ ၀ိနည္း မဟာပေဒသတရား (၄)ပါးတို႔ႏွင့္အညီ နည္းယူ၍ ဆုံးျဖတ္ထားအပ္ကုန္ေသာ ျဖတ္ထုံးတို႔တြင္ ျဖတ္ထုံး အနည္းငယ္ကို သေဘာ
ေပါက္ေစရန္ ေကာက္ႏုတ္ေဖာ္ျပအပ္ပါသည္။
အႏုဇာနာမိ ဘိကၡေ၀ သဗၺံ ဖလရသံ ဌေပတြာ ဓညဖလရသံ။ (၀ိ၊၃၊၃၄၄။)
☆ ရဟန္းတို႔ ...စပါးသီးအရည္ကို (စပါးသီးျဖင့္ ျပဳလုပ္စီမံထားအပ္ေသာ ေဖ်ာ္
ရည္ကို) ထား၍ (အလုံးစုံေသာ အသီးအရည္ကို အလုံးစုံေသာ သစ္သီးျဖင့္ ျပဳ
လုပ္စီမံထားေသာ ေဖ်ာ္ရည္ကို) ငါဘုရား ခြင့္ျပဳေတာ္မူ၏။
☆ ဤအထက္ပါ ပါဠိေတာ္တြင္ ဘုရားရွင္သည္ စပါး (၇)မ်ဳိးျဖင့္ ျပဳလုပ္စီမံထား
ေသာ ေဖ်ာ္ရည္ကို မြန္းလြဲပိုင္းတြင္ ရဟန္းတို႔အား မအပ္ဟု ေသာက္သုံးမႈကို ပယ္ျမစ္ထားေတာ္မူ၏။
☆ ထန္းသီး အုန္းသီး အိမ္ပိႏၷဲသီး ေတာင္ပိႏၷဲသီး ဗူးသီး ဖ႐ုံသီး သခြားငျပဳတ္ သ
ခြားငေၾကာင္ သခြားငဆစ္ဟူေသာ သီးႀကီး (၉)မ်ဳိးႏွင့္ ပဲအမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔သည္ စပါး
ႏွင့္ အလားတူ၏။
☆ ယင္းသီးႀကီး (၉)မ်ဳိးႏွင့္ ပဲအမ်ဳိးမ်ဳိးကို ၀ိနည္းပါဠိေတာ္၌ ရဟန္းတို႔အား ေဖ်ာ္
ရည္ျပဳလုပ္စီမံ၍ မြန္းလြဲပိုင္း၌ သုံးစြဲရန္ မအပ္ဟု တိုက္႐ိုက္ မပယ္ျမစ္အပ္ေသာ္
လည္း မအပ္ဟု တိုက္႐ိုက္ပယ္ျမစ္ထားအပ္ေသာ စပါး (၇)မ်ဳိးႏွင့္ ဆီေလ်ာ္ေန
၏၊ သို႔အတြက္ မြန္းလြဲပိုင္း၌ ယင္းသီးႀကီး (၉)မ်ဳိးႏွင့္ ပဲအမ်ဳိးမ်ဳိးကိုလည္း ေဖ်ာ္ရည္
ျပဳလုပ္စီမံ၍ ရဟန္းတို႔ သုံးေဆာင္ရန္ မအပ္။
(၀ိ၊႒၊၃၊၃၈၄-၃၈၅။)
☆ အႏုဇာနာမိ ဘိကၡေ၀ အ႒ ပါနာနိ အမၺပါနံ ဇမၺဳပါနံ ေစာစပါနံ ေမာစပါနံ မဓူ
ကပါနံ မုဒၵိကပါနံ သာလူကပါနံ ဖာ႐ုသကပါနံ။ (၀ိ၊၃၊၃၄၄။)
☆ ရဟန္းတို႔ ...သရက္သီးအေဖ်ာ္ သေျပသီးအေဖ်ာ္ ေတာငွက္ေပ်ာသီးအေဖ်ာ္ အိမ္ငွက္ေပ်ာသီးအေဖ်ာ္ သစ္မည္စည္သီးအေဖ်ာ္ သျပက္သီးအေဖ်ာ္ ၾကာစြယ္အ
ေဖ်ာ္ ဖက္သက္တေရာ္သီးအေဖ်ာ္ ဤ (၈)မ်ဳိးေသာ အေဖ်ာ္တို႔ကို (မြန္းလြဲပိုင္း၌ ဆာေလာင္မြတ္သိပ္ျခင္းဟူေသာ အေၾကာင္းထင္ရွားရွိခဲ့ေသာ္ ရဟန္းတို႔
ေသာက္သုံးရန္ ငါဘုရား) ခြင့္ျပဳေတာ္မူ၏။ (၀ိ၊၃၊၃၄၄။)
☆ ဤအထက္ပါ အေဖ်ာ္ (၈)မ်ဳိးကား ဘုရားရွင္တိုက္႐ိုက္ခြင့္ျပဳထားေတာ္မူေသာ အေဖ်ာ္မ်ား ျဖစ္ၾက၏။ သီးႀကီး (၉)မ်ဳိးç စပါး (၇)မ်ဳိး, ပဲအမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔မွ ႂကြင္းေသာ ႀကိမ္သီး, ေရွာက္သီး (ကြၽဲေကာသီး), သီးသီး, ႀကိဳ႕သီးစေသာ သစ္သီးႀကီးငယ္
အသြယ္သြယ္တို႔ျဖင့္ ျပဳလုပ္စီမံထားအပ္ေသာ (ေရေအးႏွင့္ ေဖ်ာ္စပ္ထားေသာ) အေဖ်ာ္အမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔သည္လည္း အေဖ်ာ္ (၈)မ်ဳိးႏွင့္ အလားတူၾက၏။
☆ ထိုအေဖ်ာ္အမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔ကို ဘုရားရွင္သည္ တိုက္႐ိုက္ ခြင့္ျပဳထားေတာ္ မမူအပ္
ေသာ္လည္း စင္စစ္အားျဖင့္ အေဖ်ာ္အမ်ဳိးမ်ဳိးတို႔သည္ ဘုရားရွင္ တိုက္႐ိုက္ ခြင့္ျပဳ
ထားေတာ္မူအပ္သည့္ အပ္စပ္သည့္ အေဖ်ာ္ (၈)မ်ဳိးတို႔ႏွင့္ ဆီေလ်ာ္ေနၾကကုန္၏။
☆ ထို႔ေၾကာင့္ ရဟန္းတို႔အား မြန္းလြဲပိုင္း၌ ဆာေလာင္မြတ္သိပ္ျခင္းဟူေသာ ပိပါသ အေၾကာင္းတရား ထင္ရွားရွိခဲ့ေသာ္ ေသာက္သုံးျခင္းငွာ အပ္ကုန္၏။ (၀ိ၊႒၊၃၊၃၈၅။)
☆ ဤကား ၀ိနည္းအရာ၌ မဟာပေဒသတရား (၄)ပါးႏွင့္ ႏိႈင္းညိႇ၍ အပ္သည္ႏွင့္
ဆီေလ်ာ္ပါက အပ္၏ဟု, မအပ္သည္ႏွင့္ဆီေလ်ာ္ပါက မအပ္ဟု သဂၤါယနာမဟာ
ေထရ္ျမတ္တို႔ ဆုံးျဖတ္ထားအပ္ေသာ သုတၱႏုေလာမ အမည္ရေသာ တရားပုံစံ
အခ်ဳိ႕ ျဖစ္သည္။
☆ ဖားေအာက္ေတာရဆရာေတာ္ ☆
☆ နိဗၺာနဂါမိနိပဋိပဒါ -- ပထမတြဲ ☆
☆ Buddhavasa Tiloka ☆
ျပန္လည္မွ်ေဝျခင္း
kuantan Min Yar Zar
Subscribe to:
Post Comments (Atom)
No comments:
Post a Comment